اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
مدیر امور فرهنگی دانشگاه شهید چمران:
مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: فراخوان اولیه جشنواره استانی نشریات و مطبوعات دانشگاهی حداکثر تا پایان مهر اعلام می‌شود.
علی یاری اظهار کرد: در دانشگاه شهید چمران اهواز 105 نشریه مجوز فعالیت دارند که از این تعداد 65 نشریه فعال هستند. در طول نیم‌سال جاری کارگاه‌هایی برای آشنایی دست‌اندرکاران نشریات با محتوای آموزش حقوق نشریات، روزنامه‌نگاری، صفحه‌آرایی و آشنایی با قوانین نشریات در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: همچنین در سال تحصیلی جدید برنامه‌هایی از جمله برگزاری جشنواره نشریات و مطبوعات دانشگاهی در نظر گرفته شده است. این جشنواره برای دانشگاه‌های منطقه 10 به شکل استانی برگزار خواهد شد و احتمالا فراخوان این جشنواره حداکثر تا پایان مهرماه پس از بررسی، منتشر خواهد شد. هماهنگی‌های اولیه با معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان صورت گرفته و این معاونت آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرده است.

یاری عنوان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز در دو بخش چاپ و صفحه‌آرایی به نشریات دانشجویی کمک می‌کند. مدتی است که چاپخانه دانشگاه با شمارگان مشخص، چاپ نشریات دانشجویی را بر عهده گرفته است و در بخش صفحه‌آرایی هم بر اساس استانداردهای مشخص شده کمک هزینه محدود برای طراحی نشریات در اختیار مدیران نشریات قرار داده می‌شود. البته درحال حاضر به دلیل افزایش هزینه‌های کاغذ و اقلام چاپی مانند مرکب و... چاپخانه با تنگناهایی مواجه است که کار چاپ با کمی کندی پیش می‌رود اما در حال رایزنی با معاون پژوهشی دانشگاه هستیم تا مسیر برای فعالیت نشریات دانشجویی هموارتر شود.
  
مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد: برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده که هماهنگی‌های اولیه آن با معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی انجام شده است و بنا شد در سال تحصیلی جدید 2 ساعت در هفته بر اساس نوبت‌بندی، مسئولان و دست‌اندرکاران نشریات دانشجویی بتوانند در تحریریه خبرگزاری دانشجویان (ایسنا) حضور پیدا کنند و به شکل عملی کار روزنامه‌نگاری و خبرنگاری را بیاموزند. همچنین طرح بازدید از مطبوعات محلی و دیدار با پیشکسوتان مطبوعات استان برای فعالان نشریات در نظر گرفته شده است. امیدواریم با اجرای مجموعه اقدامات پیش‌بینی شده، کیفیت نشریات دانشجویی به لحاظ محتوا، فرم و قالب بهبود یابد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار