اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
سردار سرلشکر محمد باقری با بیان اینکه مراحل دیگری از انتقام اتفاق خواهد افتاد، گفت: دشمنان بدانند که نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند.
سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه، در جمع خبرنگاران به عملیات موشکی سپاه علیه تروریست‌ها در سوریه اشاره کرد و گفت: در حادثه تلخ تروریستی اهواز عده‌ای از هموطنان عزیز ما به شهادت رسیدند و عده‌ای نیز مجروح شدند لذا در طول این یک هفته جهت ریشه‌یابی این جریان، اقدامات مختلفی انجام شد تا برخورد محکمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نخستین مرحله انتقام این حمله تروریستی اجرا شد،گفت: عملیات گسترده موشک و پهپاد نیروهای مسلح ارزش والایی داشت از این جهت که این پهپادها برای اولین بار با عبور از فضای چند کشور خودشان را با دقت تمام به هدف رساندند و ضربات سنگینی به دشمن وارد کردند‌. موشک‌ها با طی مسافت بیش از ۵۵۰ کیلومتر خود را به نقطه استقرار دشمن رساندند. مراحل دیگری از انتقام هم اتفاق خواهد افتاد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: کار‌های اطلاعاتی دستگاه‌های مسئول نشان داد که تروریست‌ها ضمن اینکه ارتباطاتی با گروه‌های ضدانقلاب داشتند، از داعش خط گرفته‌اند و داعش این افراد را از منطقه دیرالزور سوریه هدایت کرده است و عملیات سنگین موشکی و پهپادی با موفقیت کامل انجام شد . طبق گزارش‌های دقیق تاکنون تلفات چشمگیری به داعش وارد شده و تعدادی از فرماندهان باقی‌مانده این گروه تروریستی نیز به هلاکت رسیده‌اند.

سرلشکر باقری ادامه داد: این امر نشان می‌دهد که امنیت ملت ایران برای رهبر معظم انقلاب ( مد ظله العالی)، نیروهای مسلح و حاکمیت کشور خط قرمز محسوب می‌شود. نیروهای مسلح از این پس با رعایت همه ملاحظات امنیتی مراسمات خود را به صورت مردمی برگزار خواهد کرد. با تمهیدات اندیشیده شده این‌گونه حوادث تکرار نخواهد شد. دشمنان بدانند که نخواهند توانست امنیت کشور را با خطر مواجه کنند و  اگر خطایی صورت گیرد، حتما و با قاطعیت پاسخ داده می‌شود.

سرلشکر باقری با اشاره به دوران مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه عنوان کرد: در حاشیه این جلسه الگوهایی برای ارائه دستاوردهای دستگاه‌های لشکری و کشوری برای مهارت آموزی سربازان برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: جوانان این ملت پس از دوران تحصیل به مدت ۲ سال در خدمت مقدس سربازی هستند. وظیفه جوانان در این دوران مشارکت فعال در دفاع از میهن اسلامی در زمینه زمین، هوا و دریا و همچنین امنیت کشور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح یادآور شد: سربازان دوران فراغت نیز دارند. ما از این دوران برای ایجاد زمینه سازی برای اشتغال استفاده کردیم. سال گذشته به عنوان سال تولید و اشتغال مهارت آموزی کارکنان را آغاز کردیم. با گذشت یک سال فعالیت‌های ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است. تعداد قابل توجهی جوانان مهارت کسب کرده‌اند و  این امر در کمیت و کیفیت تولید و اشتغال در کشور تاثیر بسزایی خواهد داشت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: تفاهم نامه‌های خوبی بین نیروهای مسلح و دستگاه‌های مختلف تهیه شده است. این امر به عنوان یک کار مشترک و هم افزا بین ارکان قوه مجریه و نیروهای مسلح می‌تواند مبنا و الگو سایر همکاری‌ها باشد.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح به کمک دولت و کشور می‌آید تا جوانان وارد بازار کار شوند، گفت: همکاری‌های خوبی با آموزش و پرورش و وزارت علوم و تحقیقات فناوری انجام شده است، در این راستا دانش آموزان در دوران دبیرستان در سامانه‌ای اطلاعات و علایق و جغرافیای محل سکونت خود را ثبت می‌کنند. ما بر اساس این اطلاعات و بازار کار محل جغرافیایی به سرباز آموزش می‌دهیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان گفت: در سال گذشته بیش از یکصد هزار سرباز دوران مهارت آموزی را طی کردند که امیدواریم در آینده شاهد کاهش بیکاری باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار