اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶
نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان ، بیان کرد؛
آبادان – شوشان؛ نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: نارضایتی که اکنون در سطح شهر میان شهروندان در خصوص ناکارآمدی شهردار وجود دارد حاصل تشخیص اشتباه برخی اعضا و مشاوره های غلط به حمیدپور است.
شوشان آبادان؛ حمید کوراوند در گفت و گو با خبرنگار شوشان در آبادان، اظهار کرد: بارها و بارها در خصوص پاسخگویی مسئولین در فضای مجازی صحبت کردم که نه رسم، نه عرف و نه قانون است یک مسئول در گروه های مجازی پاسخگو باشد و پرسش و پاسخ در فضای مجازی نمی تواند صحیح باشد.

وی افزود: در فضای مجازی با افرادی سخن می گوییم که نمی دانیم چه کسانی هستند و نمی دانیم انگیزه و هدفشان از سوال و جواب چیست.

وی با اشاره به پاسخگویی مطالبات مردمی گفت: همیشه تمام تلاش خود را برای پاسخگویی به انتقادات، دیدگاه ها، نظرات و خواسته های همه همشهریان به ویژه مطالبه گران و دلسوزان که فکر می کنم وجودشان برای شهر مفید است و مسئولین را وادار می‌کند تا در مسیر درست قرار گیرند در فضای حقیقی به کار بسته ام.

کوراوند تصریح کرد: گرچه مطالبه گران تاکنون در این زمینه موفق نبودند اما با اصلاح نحوه مطالبه گری آنها میتوانند مسئولین در مسیر صحیح قرار دهند.

وی به پخش هفته نامه ای که پنج شنبه شب در سطح شهر توزیع شد اشاره کرد و افزود: آن چیزی که امروز باعث شد مطالبی را به شهروندان فهیم آبادانی ارائه دهم این است که متاسفانه شب گذشته هفته نامه ای به صورت شبانه در سطح شهر میان مردم پخش شد که خیلی شایسته نبود.

وی ادامه داد: اینجانب بر خود واجب و لازم دانسته تا این موضوع را به شدت رد و محکوم کنم زیرا این رویداد را یک نوع بی اخلاقی سیاسی و رسانه ای و رفتاری غیرحرفه ای و مغایر با فرهنگ رسانه می دانم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان، با اشاره به سال اول که شورا انتخاب شهردار را در دستور کار قرار داده بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال اول و انتخاب شهردار به جناب حمیدپور رای ندادم اما در طول یک سال گذشته بیشترین و بهترین همکاری را با ایشان داشتم.

وی افزود: طرح‌های مختلفی در زمینه سرمایه گذاری، عمرانی و ایراداتی در خصوص پروژه های عمرانی به شهردار محترم ارائه شد و بارها با ایشان مذاکره و گفتگو کرده ایم اما متاسفانه از این همه مذاکرات و ارائه راهکار هیچ نتیجه مطلوبی را در سطح شهر و شهرداری مشاهده نکردیم.

وی به علت عدم رای خود به شهردار اشاره کرد و گفت: اینکه در سال اول شورا به شهردار کنونی آبادان رای ندادم به این علت بود که اولاً شناخت کافی از ایشان نداشتم و ثانیا با تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم افراد دیگری که کاندیدای تصدی شهرداری آبادان بودند رزومه بهتر و شفاف تری داشتند و نیز با علم به اینکه وضعیت آبادان به گونه ای است که نباید شهردار را با آزمون و خطا و فردی کم تجربه انتخاب کنیم.

کوراوند افزود: به همین دلیل بدون هیچ جناح بازی سیاسی و یا خدای ناکرده بدون داشتن خصومت شخصی با ایشان فقط بر اساس انجام وظیفه به حمیدپور رای ندادم. زیرا معتقد بوده و هستم که انتخاب شهردار می بایست بر اساس شاخصه هایی که قرار بود شهردار را انتخاب کنیم انجام شود و بنده نظرم با اشخاص دیگری بود که نسبت به ایشان رزومه بهتری داشتند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر که ایشان سکان هدایت شهرداری را در دست دارد علیرغم همکاری کلیه اعضای شورای شهر با ایشان، مهندس حمیدپور با شورا همکاری نمی کرد و دلیل آن این است که متاسفانه جناب حمیدپور فقط از 3 الی 4 نفر حرف شنوی داشته و دارند که نتیجه این شده پس از گذشت یک سال به اینجا رسیده ایم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان با بیان نارضایتی شهروندان و کارکنان شهرداری از خدمات شهری و نحوه پرداخت حقوق، خاطرنشان کرد: معتقدم نارضایتی که اکنون در سطح شهر میان شهروندان و پرسنل شهرداری وجود دارد حاصل مشاوره‌های اشتباه و غلط همان چند نفری که برای همه شناخته شده هستند به جناب حمیدپور است.

وی به طرح سوال و استیضاح شهردار اشاره و تصریح کرد: در هر صورت تذکر، طرح سوال و استیضاح شهردار حق همه اعضای شورای اسلامی شهر است و بنده نیز به عنوان عضوی از آن شورا نسبت به این موارد حق دارم چرا که اگر این کارها را انجام ندهم چگونه از شهردار بخواهم کارهای خدمات شهری و عمرانی و... را اجرا کند و با چه ابزاری بر عملکرد او نظارت شود.

وی افزود: وقتی شهردار پاسخگو نیست و نتوانسته اهداف مورد نظر را برای خدمات رسانی و انجام امور محوله پیش ببرد، در جذب سرمایه گذار ناتوان بوده، نتوانسته حتی یک خیابان را آسفالت کند، و با گذشت یک سال علی‌رغم درخواست های مردمی هنوز نتوانسته حتی یکتابلو در نبش خیابان نصب کند و نام آن خیابان را در منظر دید عموم قرار دهد، وقتی که شهردار هنوز نتوانسته بازارچه آماده تحویل لین ۴ احمد آباد را که حدود ۶۶ باب مغازه در آن وجود دارد طی یک سال اخیر آن را به مردم واگذار کند و خالی نگه داشته شده، همچنین بسیاری از اماکن دیگر شهرداری را خالی نگه داشته و نتوانسته از آنها درآمد کسب کند، و حتی بارها ما با مسولین کشوری و استانی برای گرفتن منابع رایزنی کردیم و قول گرفتیم اما ایشان حاضر به همراهی نشد ، حتی چندین مشاور که ارتباطات خوبی با کشور و استان داشتند جهت جذب منابع بصورت افتخاری به ایشان معرفی کردیم اما ایشان باز هم حاضر به همکاری نشدند.

کوراوند خاطرنشان کرد : بنابراین اعضای شورای شهر بر اساس وظایف خود موظف هستند به ایشان تذکر دهند و یا بحث طرح سوال و استیضاح را به میان کشیده و دنبال کنند.

وی ادامه داد: اما هیچ گاه این موارد باعث نشدند که وجدان خود را زیر پا بگذارم و به شخصیت حقیقی جناب حمیدپور توهین کنم و خدای ناکرده‌ رفتار حرفه ای و دیپلماسی را فراموش کنیم، ایشان شخصیت حقیقی بسیار خوبی دارند و از خانواده ای محترم، پاک و زحمتکش هستند و برای بنده همیشه قابل احترام بوده و هست.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر آبادان گفت: پخش هفته نامه ای که پنج شنبه شب در میان مردم و سطح شهر توزیع شد را نوعی بی اخلاقی سیاسی می دانم و بنده نیز ناراحت شدم و هم آن را محکوم می‌کنم اما مسئله طرح سوال از شهردار محترم را حق و حقوق مردمی می‌دانم که به بنده رای دادند تا در چارچوب قانون و مقررات از شهردار طرح سوال کنم و یا اینکه ایشان را استیضاح کنیم. امیدوارم خداوند هر آنچه که خیر است برای شهر و شهروندان رقم بزند.

انتهای پیام/.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار