اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸
مدیرکل بیمه سلامت:
خسروی با بیان اینکه باید در بحث سلامت بیشتر کار شود، گفت: اصلی‌ترین عامل بیماری‌ها آلایندگی صنایع است.
علی خسروی در نشست خبری که امروز (28 مهرماه) به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مباحثی که اکنون به صورت جدی دنبال می‌کنیم، بحث نظام ارجاع و استحقاق‌سنجی است.

وی با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان سلامت خوزستان تصریح کرد: دو میلیون و 183 هزار نفر در خوزستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که یک میلیون و 320 هزار نفر از این تعداد روستاییان هستند و خدمات سلامت را به طور کاملا رایگان دریافت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با بیان اینکه هم‌پوشانی بیمه‌ها یکی از معضلات جدی بیمه سلامت است، گفت: هدف ما ارائه خدمات به اقشار متوسط و محروم جامعه و تخصیص بهینه منابع است.

خسروی با اشاره به تفاوت بیمه سلامت و تأمین اجتماعی تصریح کرد: بیمه تأمین اجتماعی کسانی را تحت پوشش خود قرار داده که حقوق‌بگیر هستند اما بیمه سلامت افرادی را ‌که حقوق دریافت نمی‌کنند تحت پوشش خود قرار داده است. 

وی با اشاره به پرداختی‌های بیمه سلامت خوزستان به مراکز درمانی، گفت: تا شهریورماه سال جاری 1850 میلیارد ریال از مطالبات به مراکز درمانی پرداخت شده است. همچنین 1857 موسسه و مرکز درمانی با بیمه سلامت خوزستان قرارداد دارند که 529 داروخانه، 402 پزشک متخصص، 52 بیمارستان و هفت مرکز جراحی محدود، بخشی از موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به عدم پرداخت حق آلایندگی ادارات و صنایع به مردم خوزستان، عنوان کرد: صنایع به جز آلایندگی سودی برای مردم خوزستان نداشته‌اند. سهم ادارات و صنایع به مردم خوزستان بابت حق سلامت صفر است در حالی که اصلی‌ترین عامل بیماری‌های مردم خوزستان صنایع هستند.

خسروی ادامه داد: نمی‌شود فلرهای نفتی بسوزند و سهم مردم تنها بیماری‌اش باشد. اکثر موارد سرطان مردم خوزستان به دلیل فعالیت صنایع آلاینده است و بیماران بسیاری به دلیل این موضوع به زیر خط فقر رسیده‌اند.

وی با اشاره به تعداد بیماران خاص تحت پوشش یبمه سلامت، گفت: 2846 بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت هستند. یکی از معضلات ما سر بار بودن بیماران خاص استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، لرستان، کرمانشاه و استان‌های محروم کشور به خوزستان است زیرا بودجه برای خوزستان در نظر گرفته شده اما برای سایر استان‌ها هزینه می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با اشاره به تخلفات داروخانه‌ها عنوان کرد: سه داروخانه به دلیل داشتن داروی تاریخ مصرف گذشته، نسخه خالی و نسخه‌های تاریخ گذشته تعلیق شده‌اند که از این تعداد، دو داروخانه در اهواز و یک داروخانه در یکی از شهرستان‌های خوزستان بوده‌اند.

خسروی گفت: بعضی بیماران هنگام مراجعه و به صورت پذیرش سرپایی فوت می‌کنند و ناظر ما دفترچه را ضبط نکرده است ولی می‌بینیم که نسخه‌های افراد فوت شده به بیمه سلامت می‌آید که این کار خیانت محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم صرف بودجه صنایع خوزستان برای خدمات‌رسانی به مردم استان تصریح کرد: نباید خوزستان با استان‌های دیگر مقایسه شود، صنایع خوزستان به جای اینکه بیمارستان مخصوص به خود را احداث کنند، باید بودجه را برای مردم خوزستان قرار دهند تا همه مردم از این خدمات استفاده کنند. 

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در زمینه پیشگیری و آموزش بهداشتی بومی خوزستان، گفت: باید در بحث سلامت و بهداشت و پیشگیری بیشتر کار شود. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار