شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۶
روایتی عجیب از یک قصاب در بهبهان
یک قصاب در بهبهان بعد از حمل گاو و اسب مرده و چرخ کردن گوشت آن، آنها را به چند سودجو با قیمت بسیار کمتری می‌فروخت
شوشان: فرمانده نیروی انتظامی بهبهان گفت: قصاب و همدستانش که در این شهرستان اقدام به فروش گوشت گاوهای مرده می‌کردند، دستگیر شدند.

سرهنگ سید نورالدین موسویان اظهار کرد: یک قصاب در شهرستان بهبهان بعد از مطلع شدن از مردن گاو از طریق رابطه های خود در گاوداری‌های منطقه، خود را سریعا به محل گاوداری می رساند و بعد از حمل گاو مرده و چرخ کردن گوشت آن، آنها را به چند سودجو با قیمت بسیار کمتری می‌فروخت.

موسویان افزود: با یک عملیات پیچیده پلیسی موضوع مورد پیگیری قرار گرفت و در تحقیقات بعدی معلوم شد که فرد مذکور علاوه بر مردار گاو، گوشت مردار اسب را نیز به همین طریق به فروش رسانده است.

وی ادامه داد: هم اکنون پرونده قصاب مذکور به مراجع قضایی فرستاده شده و چند نفر دیگر که در این قضیه دست داشته اند نیز دستگیر شده اند.

فرمانده منطقه انتظامی بهبهان اظهار کرد: هنگام دستگیری فرد مذکور، محموله 220 کیلویی از گوشت مردار را همراه داشت که بعد از استعلامی که از اداره دامپزشکی گرفتیم مشخص شد محموله گوشت مردار و ناقل یک بیماری واگیر دار بسیار خطرناک نیز بوده است.

وی تصریح کرد: با جدیت پیگیر قضیه هستیم و با کسانی که سلامت مردم را به خطر می اندازند به شدت برخورد خواهد شد.

همچنین رئیس اداره دامپزشکی بهبهان گفت: در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان یک محموله کشتار غیر مجاز دام با همکاری نیروی انتظامی ضبط و معدوم شد.

امین‌الله قنواتی اظهار کرد: نیروی انتظامی شهرستان بهبهان دو نفر از ناقضان بهداشت عمومی که اقدام به کشتار غیر مجاز دام و همچنین فروش گوشت دامهای مردار به شهروندان می کردند را در هماهنگی های به عمل آمده توسط واحد حقوقی این اداره و تکمیل پرونده افراد مذکور به مراجع قضائی معرفی کرد.

وی گفت: تهیه دام از مراکز غیر مجاز و به عبارت دیگر مراکزی که تحت نظارت دامپزشکی نبوده است می تواند موجب انتقال عوامل بیماریزا به محیط‌های شهری و منازل خریداران شود.

قنواتی در پایان از شهروندان خواست تا توجه ویژه ای به مهر بازرسی گوشت روی لاشه‌ها داشته باشند و از خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده مراتب را سریعا به اداره دامپزشکی اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم صورت پذیرد.

منبع : مهر


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
حسن اویسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
comment
0
1
comment متاسفانه این مورد برای چندمین بار است که در سطح استان شاهد آنیم.در سال 90 هم شاهد چنین موردی در سطح اهواز و حومه بودیم.که گویا بیش از 25 مکان مصرف و توزیع بسته و پلمپ شد...متاسفانه دستگاههای نظارتی در سطح استان بسیار ظعیف عمل میکنند...به آمارها و تکرار جرمها توجه کنید...؟؟؟
comment
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
comment
0
0
comment هر انسانی که گوشت می خوره باید بدونه که در حقیقت داره لاشه ی حیوانات رو می خوره و خوردن لاشه حیوانات علاوه بر ابتلای انسان به انواع بیماری ها، وجهه ی خوبی هم نداره! فرقی هم نمی کنه این گوشت چطور به دست اومده و یا گوشت چه حیوانیه، چون در حقیقت همشون لاشه هستند. غذای اصلی و سلامت بخش انسان در درجه اول انواع میوه های خوش رنگ، خوش بو و خوشمزه هستند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار