اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
رییس جمعیت هلال ‌احمر خبر داد:
رییس جمعیت هلال ‌احمر گفت: چهار درمانگاه تخصصی و بیمارستان در نجف، مسیر بین نجف، کربلا، کاظمین و سامرا راه اندازی شده است.
علی اصغر پیوندی در حاشیه بازدید از مرز چذابه اظهار کرد: جمعیت هلال ‌احمر در حوزه بهداشت و درمان به عنوان سازمانی علم المنفعه تلاش کرده است تا شرایطی  ایجاد کند که دغدغه ای برای زائران چه در داخل و خارج کشور وجود نداشته باشد.

وی افزود: در این راستا با بسیج همگانی از استانهای سراسر کشور به ویژه استانهای معین خوزستان و ایلام که به عنوان استانهای اصلی میزبان زائران اربعین هستند، سه قرارگاه در مرزهای شلمچه، چذابه و مهران راه اندازی شده است.

رییس جمعیت هلال‌احمر کشور تصریح کرد: در سه پایانه مرزی در هر نوبت کاری ۵۰۰ امدادگر ‌و کادر تخصصی به زائران اربعین حسینی (ع) خدمت می کنند.

پیوندی ادامه داد: بیش از ۱۲۰ خودروی فوریت های اضطراری، ۴۰ خودروی نجات و چهار بالگرد در طرح ملی اربعین هلال احمر مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه طرح ملی اربعین هلال احمر  از ۲۱ مهر آغاز شده است و تا ۱۱ آبان ماه ادامه دارد، گفت: شش روز به مدت زمان خدمات رسانی طرح ملی اربعین هلال احمر نسبت به  سال گذشته افزوده شده است. هدف جمعیت هلال احمر این است که شرایطی برای زائران ایجاد شود که از برکات معنوی اربعین بهره کافی ببرند.

رییس جمعیت هلال ‌احمر عنوان کرد: در طرح ملی اربعین از نفرات تخصصی در عراق استفاده شده است. سال گذشته ۱۴۶۰ نیروی امدادی به عراق اعزام شد در حالی که امسال با افزایشی ۴۰ درصدی، ۲۲۰۰ امدادگر به عراق اعزام شدند.

پیوندی گفت: در مجموع در سال جاری تجهیزات و توان امدادی هلال احمردر اعزام دارو و نفرات ۴۰ درصد افزایش یافته است.

رییس جمعیت هلال ‌احمر گفت: ۲۰۰ تن دارو شامل ۴۰۰ قلم انواع دارو و ۸۰ نوع تجهیزات مصرفی در طرح ملی اربعین به کشور عراق تخصیص داده شده است.

پیوندی افزود: همچنین چهار درمانگاه تخصصی و بیمارستان در نجف، مسیر بین نجف، کربلا، کاظمین و سامرا توسط جمعیت هلال احمر راه اندازی شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار