شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۹

در سوم خردادماه سال جاری برای نخستین‌بار کنگره شهدای ملی خرمشهر با حضور مسئولان کشوری و لشکری در این منطقه برگزار می‌شود تا حماسه سوم خردادماه هر چه بیشتر شناسانده شود.

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است؛ شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است.

نظام ما جمهوری اسلامی است، حکومتی دینی و خدایی که هر کس در راه آن کشته شود شهید است و راهی بهشت خواهد شد.

روزی از اسفندماه را به نام بزرگداشت شهدا نامیدند یعنی آن‌هایی که در جنگ ایران و عراق جان خود را از دست دادند و به سوی سعادت ابدی پر کشیدند و به همین منظور می‌خواهیم بدانیم مسیر و هدفشان را.

شهدا، رفته‌اند و رسالتی از جنس آگاهی و حرکت را بر دوش ما باقی گذاشته‌اند.

شهادت مرز زمین و آسمان است و شهدا، مرزبانان همواره بیدار؛ آن‌ها پیامبران حماسه انسانند که بر ما مسئولیتی ممتد که در لحظه لحظه زندگی‌مان جاری است، نازل کرده‌اند.

مقام شهدا را جز شاهدان حقیقت، کسی نمی‌فهمد و حقیقت را چشمی غیر از دل، نمی‌تواند دید.

آن‌که رتبه و جایگاه شهید را فهمید، پویایی را سرلوحه هستی خویش قرار داد و آن‌که از شهید، جز لقب و نامی نمی‌داند، تنها دل را به سکونت در کوچه‌ای آرام که به نام شهیدی آذین شده، خوش می‌دارد؛ اما فریاد ممتد شهید در ثانیه ثانیه زمان جاری است؛ فریادی که ریشه در «هل من ناصر ینصرنی» سیدالشهدا دارد و امتداد، تا گسترده‌ترین میدان موعود.

و اما در خرمشهر برای نخستین‌بار کنگره شهدای خرمشهر در سوم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود و در همین زمینه با برخی از مسئولان مرتبط با این امر به گفت‌وگو نشسته‌ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار