اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، خبرداد ؛
آبادان - شوشان ؛عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از مراجعه تاکنون بیش از 51 هزار نفر زائر اربعین حسینی به پایگاه های امداد و نجات مستقر در مرزهای سه گانه کشور خبرداد.
شوشان آبادان ؛ به گزارش خبرنگار شوشان مستقر در مرز شلمچه ، شاهین فتحی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و نحوه خدمات رسانی ستاد مرکزی جمعیت هلال احمر مستقر در این مرز ، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 21 مهرماه  کلیه نیروها و تجهیزات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به آماده باش صد در صدی درآمدند و در پایگاه های امداد و نجات مرزهای سه گانه مستقر شدند.

وی افزود : تاکنون 51 هزار و 683 نفر زائربه  پایگاه های امداد و نجات مستقر در مرزهای سه گانه کشور مراجعه کردند که از تعداد کل مراجعه کنندگان 207 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و 24 هزار و 282 نفر نیز به طور سرپایی درمان شدند .

وی ادامه داد : همچنین 13 هزار و 126 نفر نیز که نیاز به اسکان اضطراری داشتند توسط نیروهای هلال احمر اسکان داده شدند.

فتحی به ارائه خدمات درمانی و اضطراری هلال احمر در کشور عراق اشاره کرد و گفت : 30 دستگاه آمبولانس، 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه کادر درمانی هلال احمر در کشور عراق مستقر کرده ایم، تا امروز 156 نفر از مصدومان ایرانی که در عراق دچار سانحه شده بودند به این سوی مرز منتقل و تحویل مراکز امدادی و اورژانس شدند، بررسی وضعیت و رسیدگی به مصدومان بر عهده بهداشت  و درمان است.

وی از تمرکز بر بازگشت زائران از سفر عتبات عالیات و تدابیر اتخاذ شده خبرداد و تصریح کرد: با توجه به اوج بازگشت زائران اربعین، حدود سه روز است که بر روی این موضوع تمرکز کرده ایم و تدابیر لازم نیز در این باره اندیشیده شده است، این بازدیدها پیرو آمادگی پایگاهها در قرارگاههای مرزی در  دو استان خوزستان و ایلام انجام می شود، طی دیروز و دیشب از قرارگاه ایلام بازدید کردیم، امروز نیز از قرارگاه استان خراسان مستقر در مرز چذابه و پایگاه شلمچه بازدید داشتیم.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور از ارائه خدمات تا 5 روز پس از اربعین به زائران خبرداد و گفت: تا زمانی که تمامی زائران ایرانی که در عراق هستند و به کشور بازگردند، خدمات هلال احمر ادامه خواهد داشت.

وی به استفاده از تمام توان و ظرفیت بالگردی برای کمک به زائران اشاره کرد و افزود : بر این اساس بیش از 20 فروند بالگرد در حال آماده باش هستند که 4 فروندشان را در استان های مرزی مستقر کرده ایم و برای انتقال مصدومان از آنها استفاده می کنیم.

وی از استقرار 400 دستگاه آمبولانس و ست نجات در مسیر مواصلاتی  زائران اربعین حسینی خبرداد و خاطر نشان کرد : این تعداد خودرو و ست نجات در پایگاه ها و استان های مسیر مواصلاتی حرکت زائران در استان های خوزستان، مهران و ایلام مستقر شدند که تا پایان طرح این خدمات ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص تصادف ماشین حامل زائران ایرانی که روز گذشته در عراق رخ داد، تصریح کرد: دیروز بروز تصادف شدید میان یک دستگاه اتوبوس و یک دستگاه ون به ما اطلاع داده شد که متاسفانه در این حادثه ۱۶ نفر از زائران مصدوم و ۱۱ نفر فوت کرده بودند.

فتحی تصریح کرد: هماهنگی لازم برای تحویل مصدومان و فوتی ها به ایران انجام شده است که به محض تحویل، مصدومان به مراکز درمانی و اجساد نیز به پزشکی قانونی جهت انجام اقدامات لازم تحویل می شوند، شب گذشته تعدادی را تحویل داده اند.


انتهای پیام/.


***خبرنگار : نجمه ایرانیان***

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار