اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
مدیر پشتیبانی و امور شهری شرکت کشت و صنعت دهخدا گفت: با اجرای طرح آبزی پروری در این شرکت تمامی تهدیدها به یک فرصت طلایی برای ایجاد اشتغال تبدیل شده است.

به گزارش شوشان نجف پور روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از طرح پرورش میگو با استفاده از زهاب نیشکر در شرکت کشت و صنعت دهخدا اظهار‌کرد: از اواخر تیرماه امسال جلسات متعددی در دفتر شرکت کشت و صنعت دهخدا برگزار شد تا بحث پرورش ماهی و میگو در زه آب نیشکر های کشت شده آزمایش شود.

وی افزود: باتوجه به جلساتی که در اداره کل شیلات استان برگزار شده ، تصمیم بر این شد تا 5 حوضچه به وسیله زهآب نیشکر نسبت به پرورش ماهی و میگو ایجاد شود. 

مدیر پشتیبانی و امور شهری شرکت کشت و صنعت دهخدا تصریح کرد: در این زمینه در سه حوضچه بحث پرورش ماهی سی بس و در دو حوضچه دیگر نیز پرورش میگو وانامی را اجرایی کرده ایم.

وی بیان کرد: این گونه های در نظر گرفته شده به آبی با شوری بالا نیاز دارند و در حوضچه های ما نیز آبی با چنین شرایطی وجود دارد و برای رشد مناسب است.

نجف پور ادامه داد: در حوضچه های سیمانی که در آن ها اقدام به پرورش ماهی و میگو کرده ایم، نمونه ها در طول 90 روز به اندازه ای رسیده اند که در حوضچه های خاکی رسیدن به چنین اندازه هایی حدود 120 روز به طول می انجامد. 

وی یادآور شد: مساله ای که برای ما در بحث شورورزی دارای اهمیت بوده این است که تهدید زه آب را به یک فرصت تبدیل کنیم و از آن برای رشد و تولید بهره بگیریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار