اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان:
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: در شهرداری اهواز باید اولویت بندی پروژه ها عوض شود و دید دیگری نسبت به پروژه ها ایجاد شود.
کیامرث حاجی زاده در کارگروه تخصصی امور سیل و مخاطرات دریایی ، برق، آب و فاضلاب ضمن تسلیت اربعین حسینی این رویداد را نعمتی بزرگ برای استان خوزستان خواند و اظهار داشت: پس از پیاده روی بزرگ اربعین حسینی از چند سال پیش کارهای بزرگی را استان خوزستان در حوزه زیر ساخت ها انجام شده است که انتظار داریم زیرساخت ها به مرحله نهایی برسند و تکمیل شوند تا موجبات عمران و آبادی منطقه در حوزه های آب و برق و جاده ای فراهم آورند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: زیر ساخت های استان خوزستان به شدت مشکل دارد و در این زمینه عقب است و همه مسئولان نیز این موضوع را پذیرفته اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: در طول ۲ سال گذشته با پیگیرهای وافر استاندار خوزستان شاهدافزایش اعتبارات عمرانی بودیم، به طوری که در سال ۹۵ و ۹۶ میزان اعتبارات عمرانی ۹۷ درصد افزایش یافته و در سال ۹۷ نیز نسبت به سال قبل ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد.

وی توضیح داد: اگر ۶۰ درصد حوادث و بحران ها گردن طبیعت و اقلیم و کمبودها باشد ولی ۴۰ درصد به مدیران برمیگرد که باید برنامه ریزی دقیق و تدبیر به موقع داشته باشند.

حاجی زاده بیان کرد: امروز آنچیزی که با زندگی روزانه مردم سر و کار دارد آب های سطحی شهر است، وقتی ۵ میلیمتر باران می بارد کلانشهر اهواز را آب فرامیگیرد و سیلابی می شود.

وی توضیح داد: دفع و جمع آوری آب های سطحی باید در اولویت  قرار گیرد و دستگاه های تجهیزات لازم را برای این گونه مواقع آماده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان ادامه داد: انتظار می رود بر اهمیت و اویت بندی پروژه ها براساس اعتبارات ملی و استانی تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: به عنوان مثال سازمان اب و برق باید بداند فرسایش رودخانه ها و تهدید و خطری که برای روستاهای ما ایجاد می کند باید در اولویت باشد همچینین لایروبی رودخانه ها و مسیل های ما باید در اولویت باشد.

حاجی زاده با بیان این که خوزستان استانی با مجموعه های مختلفی از بحران های متفاوت است و هر روز با یک بحران درگیر می شود  گفت: دستگاه ها باید یک مجموعه مدیریت بحران برای مواقع بحرانی به صورت آماده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد:شهردای اهواز و آب و فاضلاب اهواز به تنهایی نمی‌‍توانند  معضل وجود آب های سطحی را در شهر اهواز حل کنند بلکه نیازمند همکاری همه شرکت ها و دستگاه ها در سطح استان است.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با تاکید بر اهمیت  اعلام اماده باش در شرایط بحرانی به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: اگر آماده باش داده شد هیجچ مدیری جزو با اجازه استاندار و مدیر کل مدیریت بحران حق خروج از استان را ندارد ولی می بینیم وقتی آماده باش داده می شود برخی مدیران حتی در استان هم حضور ندارند.

وی بیان کرد: کمیته مشترک دفع آب سطحی در هر شهری به ریاست فرمانداری و با عضویت شهرداری و شرکت های آب و فاضلاب و شرکت های منطقه ای تشکیل شود و سهمیه ماشین الات در آن مشخص شود.

وی ادامه داد: اکیپ های امدادی برای جمع اوری اب های سطحی باید پیگیری شود و لایروبی کامل کانال ها و مسیل ها در شهر ها و روستاها انجام گیرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار