اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان :


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خطاب به بازرسان صنعت معدن و تجارت استان گفت: موضوع تأمین کالا و تنظیم بازار جزو اولویت های این سازمان است و بازرسان باید این موضوع را با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دهند
به گزارش روابط عمومی معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان، امیرحسین نظری در بیستمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: شرایط بازار نسبت به یک ماه گذشته متفاوت‌‌تر شده و یک آرامش نسبی به بازار برگشته است.

وی با بیان اینکه در بحث بازار باید دو مقوله را مدنظر داشته باشیم، گفت: در شرایط کمبود باید کنترل و نظارت را در بازار داشته باشیم و دیگر اینکه زمانی که بازار با ثبات را شاهد هستیم باید در مرحله پایش بازار به صورت مستمر و جدی‌تر بپردازیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان خطاب به بازرسان صنعت استان گفت: موضوع تأمین کالا و تنظیم بازار جزو اولویت‌های این سازمان است و بازرسان باید این موضوع را با جدیت بیشتر در دستور کار قرار دهند که اگر کمبودی وجود داشت یا گران‌فروشی و احتکاری صورت گرفت در رسیدگی به آن به سرعت اقدام شود.

وی با تاکید بر این‌که تنظیم بازار یک بحث فرابخشی است، افزود: این موضوع تنها به سازمان صنعت، معدن و تجارت یا معاونت اقتصادی استانداری مربوط نمی‌شود زیرا زمانی که یک مشکل در حمل و نقل به وجود می‌آید تمام جامعه و بازار را دچار مشکل می‌کند و تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نظری با بیان اینکه همه نهادها و ادارات در مواجهه با بحث بازار وظایفی را به عهده دارند، افزود: اگر همه دستگاه‌های اجرایی نسبت به وظایفی که به عهده دارند درست عمل نکنند دیگر حوزه‌های کاری را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان با تقدیر از همه تلاشگران در حوزه تنظیم بازار گفت: همکاری و مشارکت‌ها در تنظیم بازار در این مدت کوتاه سبب شده که آرامش به بازار برگردد و از این به بعد هم به این مشارکت‌ها به صورت مستمر نیاز داریم تا بتوانیم آرامش کشور را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه برخی به‌دنبال بر‌هم‌زدن آرامش کشور هستند، تاکید کرد: تلاش‌های مستمر و همکاری‌های بین بخشی سبب می‌شود تا از این پیچ عبور کنیم و اجازه ندهیم مشکلی به وجود بیاید.

نظری با اشاره به فعالیت شهرستان‌ها در برگزاری جلسات ستاد تنظیم بازار گفت: استاندار خوزستان به برگزاری منظم و مستمر ستاد تنظیم بازار در سراسر استان تاکید کرد و دستور داد فرمانداران در شهرستان‌ها این موضوع را در اولویت قرار دهند تا مشکلی در بخش بازار به وجود نیاید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان به کمبود نیروی انسانی و امکانات سازمان صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها اشاره کرد و با بیان این که این کمبودها سبب می‌شود که انتظارات و خدمات مدنظر برآورده نشود، اظهار داشت: بضاعت فرمانداران را درک می‌کنیم اما انتظار این است که فرمانداران از دیگر ادارات تحت پوشش به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها کمک کنند و بحث بازار را کنترل کنند.

وی ادامه داد: در بحث بازار به این جهت که با مردم سر و کار داریم نباید جامعه کمبودی را احساس کند، در این میان هم برخی احتکار و برخی گرانفروشی می‌کنند که باید این مراقبت‌ها بیشتر و مستمر باشد تا اتفاقی در تامین و تنظیم بازار رخ ندهد، نباید منافع یک جامعه کوچک بر منافع کلی غالب شود.

نظری در ادامه به موضوع مدیریت حمل و نقل پرداخت و گفت: بندر امام(ره) که بیشترین حجم واردات کشور در آن جا تخلیه می‌شود برای استان بسیار مهم است و نسبت به این موضوعات باید مدیریت درست صورت بگیرد.

نظری خطاب به اعضای ستاد تنظیم بازار و بازرسان تحت امر خود با تاکید بر اجرای تمامی مصوبات ستاد تنظیم بازار استان گفت: مصوبات این ستاد نباید بر روی کاغذ بماند بلکه باید کامل اجرا شود تا خروجی درستی از زحمات همه مسئولان داشته باشیم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار