اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶
شوشان - مهرداد پرویزی :

استان خوزستان یکی از متفاوت ترین استان های کشور است زیرا با وجود سرمایه های طبیعی بسیار به یکی از مهمترین قطب های استخراج نفت ایران بدل شده و توانسته سالانه میلیاردها دلار   به اقتصاد ایران کمک کند با این همه شهراهواز به عنوان مرکز این استان مهم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند مشکلاتی که نه به دلیل نبود سرمایه و امکانات است بلکه مشکلاتی که برخواسته از سوء مدیریت و کژ اندیشی های عده ای معدود است که نمی گذارند این استان در جایگاه واقعی خود قرار گیرد.  

پر واضح است که مسوولین شهر اهواز با وجود مرکزیت در استان خوزستان  هنوز نتوانسته اند بر مشکلات این شهر فائق آیند. این بدان معنی نیست که کاری انجام نگرفته است، از انصاف  به دور است که بسیاری از فعالیت های توسعه شهری نادیده گرفته شود اما با توجه به موقعیت مکانی و استعداد ویزه این شهر جایگاه امروز اهوازجایگاه درخور توجهی نیست.

وضع امروز اهواز به دلیل اختلافات و کشاکش بسیار میان مسئولین شهری اعم از اعضای شورای شهر و شهرداری است. که در این میان سوء مدیریت، هرج و مرج تصمیم گیری، عدم اتفاق نظر و همچنین مشکلات بسیار فرهنگی  ثمرات این اختلاف ها و کشاکش های بی ثمر است.

بخش عمده مشکلات شهر اهواز فرهنگی است .، نداشتن تجربه شهرنشینی و آپارتمان نشینی شهرننشینان موجب شده چهره کوچه و خیابان و میادین و پارکها  آنطور باید و شاید زیبا دیده نشود. 
آموزش شهرنشینی و آگاهی دادن آنها از امتیاز و حقوق شهروندی به همراه ایجاد بستر اعتماد در بین مردم باعث خواهد شد تا خدمت گذارانِ خود را در در بهینه سازی شهر یاری نمایند و در تامین و نگهداری فضاها و امکانات فراهم شده همراهی کنند . البته این آموزش ها بهتر است بطور مستمر صورت گیرد تا شهروند عزیز ما بدون دغدغه خاطر و با اگاهی به زندگی بپردازد.

اهواز با یک مشکل بزرگ زیست محیطی دست و پنجه نرم می کند مشکلی که نمی توان به راحتی از کنارش گذشت. شورای شهر هیچ گاه جلسه ایی در این خصوص برگذار نکرده  است و ان مشکل ریزگردهای اهواز بوده است 

از آنجاییکه نقش آموزش و پرورش در مدنیت و توسعه شهری غیر قابل انکار است لذا آموزش و پرورش یکی از نهاد هایی است که می تواند در بهسازی شهر بیشترین خدمات را به شهرداری برساند چرا که این نهاد فرهنگ سازبوده و تعامل با آن موجب رشد و شکوفایی استعداد های نهفته افراد جامعه خواهد شد.

امروز شهرداری نیازمند شهروندانی است که مهارت و آگاهی لازم را دربهره برداری از فضا ها و امکانات شهری و حفظ و نگهداری از پارکها و اماکن تفریحی و توریستی.

 شورای شهر و شهرداری باید بر اساس یک نقشه راه درست و حساب شده حرکت کنند، برنامه ریزی دقیق تنها راه نجات اهواز از چنگال مشکلات است از همین رو اگر می خواهیم اقدام مثبتی انجام دهیم لازمه آن برنامه ریزی درست و حساب شده است.

امیدواریم در اینده نظاره گر شهری اباد باشیم 
با تشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار