اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
نماینده مردم شهرستان اهواز در مجلس شورای اسلامی خوزستان گفت: در صورت لغو مزایده فولاد اکسین سهام این شرکت به فولاد خوزستان واگذار می شود.
همایون یوسفی یکشنبه شب در این خصوص به اخبار شامگاهی مرکز سیمای خوزستان، اعلام کرد: 60 درصد از سهام فولاد اکسین خوزستان در اختیار وزارت رفاه و حدود 40 درصد از سهام باقی مانده در اختیار وزارت اقتصاد، بانک ملی و شرکت گروه ملی فولاد ایران است.

وی افزود: به علت بدهی هایی که از سال 88 گروه ملی فولاد ایران به سازمان خصوصی سازی کشور داشت مزایده هفتم آبانماه امسال با موضوع واگذاری 31 درصد از سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان برگزار و برنده آن نیز فولاد مبارکه تعیین شد.

وی با اشاره به اینکه رتبه دوم این مزایده شرکت فولاد خوزستان است، گفت: فولاد اکسین برای استان اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل برای توقف این واگذاری از وزیر اقتصاد پیگیری و مذاکرات جدی صورت گرفت.

این عضو مجمع نمایندگان خوزستان خاطرنشان کرد: به همین خاطر در جلسه علنی روز گذشته مجلس شورای اسلامی در این خصوص به وزیر اقتصاد تذکر قانونی داده شد.

یوسفی با بیان اینکه وزیر اقتصاد این قول را داده که روند این مزایده متوقف شود، گفت: سهام این شرکت در استان باقی خواهند ماند و به خریدار بعدی آن یعنی شرکت فولاد خوزستان واگذار می شود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی یادآرو شد: سال گذشته برای رسیدگی به مشکلات فولاد اکسین طرح سوال از وزیر رفاه به مجلس ارائه شد.

وی همچنین از شهروندان خوزستانی خواست به فضاسازی های صورت گرفته در برخی شبکه های مجازی توجه نکنند و اخبار رسمی در این زمینه را از کانال های خبری رسمی دنبال کنند.

گفتنی است، مزایده بلوک 31.6 درصدی فولاد اکسین خوزستان هفتم آبان به بالاترین قیمت یعنی چهار هزار و600 میلیارد ریال در محل سازمان خصوصی سازی کشور انجام و شرکت فولاد مبارکه اصفهان برنده آن اعلام شد.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار