اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱
معاون اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان:
معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به مرگ تعداد بسیار زیاد ماهی در دو رودخانه دجله و فرات در عراق، گفت: تاکنون اطلاعاتی در زمینه علت مرگ این ماهی‌ها به دست نیامده است.
سید عادل مولا با اشاره به تلف شدن تعداد بسیار زیاد ماهی در رودخانه‌های دجله و فرات و تاثیر این پدیده بر زیستگاه‌های ایران، اظهارکرد: با توجه به اینکه رودخانه دجله یکی از تغذیه‌کننده‌های تالاب هورالعظیم است، قطعا در صورتی که ارتباط آبی برقرار باشد، هر تنش در این رودخانه بر زیستگاه‌های پایین‌دست از جمله تالاب‌ها مانند تالاب هورالعظیم و بیشتر در بخش عراقی آن تاثیرگذار خواهد بود. 

وی با بیان اینکه نوع مرگ ماهی‌های دجله و فرات بر تالاب هورالعظیم تاثیرگذار خواهد بود، افزود: در حال حاضر آبی در رودخانه دجله وجود ندارد تا وارد تالاب هورالعظیم شود بنابرین اگر مرگ و میری رخ داده در همان منطقه، محدود بوده است.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه هنوز اطلاعاتی در زمینه علت ماهی‌های دجله و فرات در دست نیست، گفت: تاکنون چگونگی تلف شدن ماهی‌ها مشخص نشده است و نمی‌دانیم این ماهی‌ها از طریق سم، تنش اکسیژن و یا تنش آبی مشخص تلف شده‌اند.

وی افزود: قطعا اگر علت این پدیده مشخص شود، بررسی‌های بیشتری در این زمینه انجام خواهیم داد.

مولا بیان کرد: از طرف عراقی در خصوص تلف شدن این ماهی‌ها در رودخانه‌های دجله و فرات گزارش خواسته‌ایم اما تاکنون اطلاعاتی در این زمینه ارائه نشده است. پس از ارائه گزارش در خصوص علت مرگ این ماهی‌ها، اگر موردی مشاهده شود که بر زیستگاه‌های ما تاثیرگذار باشد قطعا موضوع پیگیری خواهد شد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار