شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
استاندار خوزستان خبر داد :
شوشان- استاندار خوزستان گفت: مدیریت استان با راه اندازی مرکز فرماندهی کنترل حوادث مدیریت بحران خیر بلندی برای پیشگیری و کاهش خسارت های ناشی از آن برداشته است.
به گزارش شوشان غلامرضا شریعتی روز دوشنبه در آیین افتتاح مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران استان خوزستان گفت: ساختمان اداری این مرکز  راه اندازی شد اما کمبود ها در استان نداشت تنها یک ساختمان نبوده بلکه در شرایط کنونی نیازمند یک سیستم مدیریت هوشمند در دستگاه های خدمات رسان استان از دیگر ضرورت ها است.

وی افزود: در بحث مقابله را ریزگرد با مشکل قطعی برق و بحران جدی مواجه بودیم اما سیستم توزیع برق استان متعلق دو دهه قبل بود و امکان کنترل و مدیریت مسأله آنگونه که باید میسر نبود .

وی تصریح کرد: خوزستان موقعیت خاصی در منطقه دارد و در شأن استان نبود که با این مشکلات مواجه شویم  چرا که تنها در یک روز میزان تولید نفت ۷۰۰ بشکه کاهش داشت که این نیز خسارت های را به دنبال داشت .
 
استاندار خوزستان گفت: دولت با مصوبه ۱۹ فروردین سال ۹۶ این کار را در دستور کار قرار داد ؛ هوشمند سازی و درون سازی سیستم های اجرایی و خدماتی استان به صورت جدی در دوسال گذشته در اولویت قرار گرفت .

وی افزود: دستگاه های که با مشکلاتی همراه بودند بسیاری از نقص ها را برطرف کردند. 
وی گفت: روز سه شنبه شاهد شروع عملیات اجرایی ۱۲ پست برق جی آی اسی در استان هستیم که این نوع پست تاکنون در استان وجود نداشته و این میزان پست برق در هیچ جای کشور مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی های انجام شده  این ۱۲ پست  به ۱۷ پست افزایش می یابد . 
شریعتی تصریح کرد: این مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران به عنوان مرکز مانیتورینگ فرماندهی هدایت و عملیات ، وظیفه هماهنگی و همراه سازی و استفاده از دیتاها و تصمیم‌گیری مناسب برای جلوگیری از حوادث را عهده دار است.

وی گفت:بحث مقابله با بحران در دوسال  گذشته به صورت جدی در دستور کار بوده و با سرعت خوبی پیش رفته و مطالعات خوبی نیز صورت گرفته است . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار