شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲

روزنامه نورخوزستان در ستون ویژه های خود نوشت: در حاليکه مردم اهواز همچنان از نابساماني هايي که پروژه قطار شهري برايشان بوجود آورده در عذاب هستند، اين پروژه پس از گذشت پنج سال از عملياتي شدن آن فقط 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است و عامل اصلي تأخير، تزريق قطره چکاني اعتبارات مي باشد. عقب ماندگي پروژه قطار شهري اهواز مصداق عيني از ناتواني مجموعه مديريتي مرتبط با رفع کمبودهاي اعتباري اين طرح است چرا که وجود 18 نماينده مدعي داشتن عملکرد و استانداري که معاون اول رئيس جمهوري حامي اوست و مقاماتي مانند رئيس سازمان بازرسي کشور آن گونه از او تعريف و تمجيد مي کند، نبايد در تأمين اعتبارات پروژه قطار شهري و دادن شتاب به عمليات آن تا اين اندازه عاجز باشند، آن هم در استاني که سازمان هاي درآمدزا کم نيستند و علاوه بر تأمين بخش وسيع در آمد نفت، از نظر درآمدهاي مالياتي و حضور صنايع بزرگ و ديگر درآمدها در کشور حرف اول را مي زند اما عليرغم مشکلات اعتباري طرح هاي عمراني کلانشهر اهواز، همه پولها به خزانه سرازير مي شود و سهم اندکي به استان تعلق مي گيرند تا جايي که برخي از سازمان ها، قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نيستند، کجا برسد به اجراي پروژه ها و تعهدات خود.

در هر حال هم اينک پروژه قطار شهري اهواز با رکود کاري ناشي از کمبود اعتبارات مواجه است و معلوم نيست چرا نه در سطح استان و نه در پايتخت گوش شنوا و چشم بينايي براي شنيدن و ديدن مشکلات و گرفتاري هاي مردم از جهت تبديل شدن اين شهر به يک کارگاه غير فعال و مزاحم که آسايش و کسب و کار همه را مختل کرده، پيدا نمي شود. مسئولان و متوليان امور در خوزستان بياد داشته باشند با روند توليد خودرو و کور شدن مداوم گره هاي ترافيکي در شهر اهواز، تا دو سال ديگر، اين شهر از آنچه که هست به مراتب بدتر و معضلات ترافيکي چندين برابر خواهد شد و اگر واقعاً نمايندگان و مسئولان راهي براي نجات بن بست عمليات مترو به نظرشان نمي رسد، توصيه مي شود از خير قطار شهري بگذرند و بساط کارگاهها را جمع آوري و از ايستگاههاي احداث شده به عنوان بازارهاي زير زميني استفاده کنند و ادامه کار را به زماني موکول کنند که استان در دست مديران کننده کار باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار