اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
سیر نخستین قطار مسافری به صورت آزمایشی در مسیر راه آهن قزوین - رشت صبح پنجشنبه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه انجام شد.
خط آهن 165 کیلومتری قزوین - رشت به صورت یک خطه برای حمل بار و مسافر از ایستگاه سیاه چشمه در قزوین آغاز و با عبور از منطقه کوهین، لوشان، منجیل، رودبار و امامزاده هاشم به شهر رشت می‌رسد.
50 درصد این خط در دشت، 10 درصد آن در تپه ماهور و 40 درصد در مناطق کوهستانی قرار گرفته و 80 پل به طول 13 هزار متر و پنجاه و سه متر و تونل به طول 22 هزار متر از مشخصات فنی این پروژه ملی است.
عملیات ریل گذاری این محور از سال 91 آغاز شد و با تکمیل آن هم اکنون این مسیر ریلی که مرکز استان گیلان را به شبکه سراسری ریلی کشور متصل می کند، آماده بهره برداری است.
احداث این پروژه ملی به لحاظ حمل و نقل بار و مسافر و اتصال استان گیلان به شبکه ریلی و به دلیل ایجاد یک کریدور ریلی بین المللی در مسیر شمال به جنوب برای صادرات و ترانزیت کالا از خلیج فارس به طرف روسیه کشورهای آسیای میانه و اروپا از اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.
پل شاهرود در مسیر خط آهن قزوین - رشت به طول 600 متر با معماری قدیمی یکی از زیباترین ابنیه های این خط است که با هزینه ای معادل 140 میلیارد ریال توسط شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه آهن در کنار آزادراه قزویت - رشت احداث شده است.
در بازدید نوبخت از این خط ریلی و سیر آزمایشی اولین قطار مسافری در این مسیر مدیر عامل راه آهن، مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل، معاونین وزیران راه شهرسازی، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی او را همراهی می‌کنند.
ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار