اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
شوشان- نوید قائدی 

بارها با التماس و خواهش از اهالی فرهنگ و هنر تمنا کردیم هنر در تمامی ابعادش تنها در خدمت هنر نیست.هنرمند تعهد اجتماعی و اخلاقی و دین سنگینی بر دوش خود دارد و نباید و نمی تواند نسبت به جامعه و مردم شهر و دیار خود بی تفاوت باشد.
هنرمند مردمی نقطه عطف قلوب مردمی خسته و تنهاست که می تواند برای مردم امید آفرینی،شادی آفرینی و سرزندگی و مطالبه گری نماید.
زبان و مشی و هنر هنرمند تسهیل کننده امور حاری و ساری زندگی است.هنرمند می تواند با زبانی گویا و طنز آمیز و یا در قالب عکس و تصویر و نمایش و.... مشکلات جامعه را به تصویر بکشد و برای درمان آن ها راهکار ارایه دهد.
هنر مند می تواند زشتی ها و کج روی ها و ظلم ها و ناحقی ها و نابرابری ها و صدها عارضه ای که امروز گلوی مردم را می فشارد به تصویر بکشد و استمداد حق نماید.
مگر نه عروسک خوش کلام جنوبی جناب خان در مواقع لزوم لب به دادخواهی می گشاید و با زبانی گویا و شیرین داد مردم را می طلبد و به مسئولان تذکرهای جدی و کاری می دهد.
متاسفانه در خوزستان دیر زمانی است تا مطلبی نوشته می شود و انتقادی می شود دهها گروه و دسته و جناح و قوم لب به اعتراض می گشایند که فلانی جیره خوار است و منفعت طلب است و منافعی دارد و می خواهد سیاه نمایی نمایند ولو اگر حرف های حق و مردمی و عادلانه بزند.
این از خلا کار هنرمندان است که نتوانسته اند طی این همه سوال عروسک نمادینی مانند گینیول چند صد ساله فرانسوی خلق نمایند که چندین قرن است با توجه به نیاز مردم با زبان ساده و لطیف و گاهی غمبار و اشکبار و گاهی خندان و .... احقاق حقوق مردم را می طلبد و مهدی برای دموکراسی خواهی مردمی شده است .به دولتیان می تازد و اشتباهات آنان را گوشزد و آنان را بر ریل مردمی بودن فرا می خواند.
بار ها گفتیم و گفتیم و کسی نشنید و آستینی بالا نزد.
به امید روزی که در خوزستان هنرمندی دست به کار شود و چنین اثری خلق کند که بتواند در قالب یک مشی و فرهنگ جامع انسانی پرسشگر و مطالبه گر باشد و حقوق مردم را بطلبد تا منبعد افراد به واسطه نوشتن و مطالبات فردی متهم نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار