شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
شوشان : اخیرا رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در نشست شورای سلامت سخنان عجیبی بر زبان رانده که تاکنون در هیچ مرکز علمی ایران و جهان به اثبات نرسیده است.

در این نشست ، شریفی رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به تدوین سند سیاست ارتقای سلامت روان گفت: امروز بیش از 20 درصد جمعیت کشور دچار اختلالات روانی هستند اما در خوزستان به دلیل گرمای طاقت فرسا، آلودگی های زیست محیطی و گرد و غبار این آمار بیشتر است.

به گفته وی، طبق برآورد سازمان جهاني بهداشت، 151 ميليون نفر به افسردگي، 26 ميليون نفر به اسكيزوفرن، 125ميليون نفرمعتاد به الكل، 40 ميليون نفر به صرع و 24ميليون نفربه آلزايمر مبتلا هستند و سالانه 844 هزار نفر بر اثر خودكشي مي ميرند.

این عضو شورای سلامت اهواز با بیان اینکه پیشگیری ارزان تر از درمان است، بر ارائه آموزشهای مهارتی تاکید کرد و افزود: نگاه ویژه به بهداشت روان در ادارات، خانواده ها، مدارس و زندانها باید به وجود آید و برای تحقق سلامت در خانواده ها نگرش تک بعدی به سلامت را باید کنار بگذاریم و سلامت جسم و روان را همزمان مدنظر داشته باشیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۷
comment
0
1
comment باید به مسئولین بهداشت گوشزد شود که این نوع سخنان که پشتوانه علمی چندانی نداره خوزستان را در نظر دیگران بد جلوه میده
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار