شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مسجدسلیمان گفت: سه متخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی دراین شهرستان محکوم شده و 20هزار متر مربع زمین به کاربری اولیه برگشت.

علی اکبرباورصاد اظهار داشت: هرگونه تغییرکاربری اراضی کشاورزی باید با صدور مجوز و مطابق با ضوابط قانونی صورت گیرد.
وی افزود:همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون 6مورد اخطار یه توقف عملیات تغییر کاربری اراضی ،در این شهرستان صادر شده است.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد:نظارت بر حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها از طریق تشکیل اکیپ های ده گردشی انجام می شود .
وی گفت: براساس بخشنامه ابلاغی وزارتی، کار گروه رفع تداخلات ناشی از اجرای قوانین موازی در شهرستان تشکیل شده و نشست های آن به صورت منظم در حال برگزاری است.
مدیرجهادکشاورزی مسجدسلیمان افزود: در این کار گروه تلاش می شود همه مسائل و مشکلات پلاک های ملکی،تعارض اراضی ملی و زراعت و....مورد بررسی قرار گیرد به نحوی که مشکلات کشاورزان و بهره برداران نیز بصورت اساسی مرتفع شود.
وی ادامه داد:با توجه به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی نیز در این زمینه دوره آموزشی برا ی 45نفر از کشاورزان این شهرستان باموضوع آشنایی با قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی وباغ ها برگزار شده است.
مدیرجهادکشاورزی شهرستان مسجدسلیمان ضمن توصیه به شهروندان افزود: تنها مرجع صالح جهت صدور مجوز تغییر کاربری کمیسیون تبصره یک ماده قانون حفظ کاربری است که دبیرخانه آن در سازمان جهاد کشاورزی مستقر می باشد و شهروندان باید قبل از هرگونه اقدام بر روی اراضی، موافقت کمیسیون مربوطه را اخذ نمایند .
در شهرستان مسجدسلیمان حدود 23هزار و820 هکتار زمین دیم و آبی وجود دارد.
سالانه حدود34هزار و350تن محصولات کشاورزی و باغی در این شهرستان تولید می شود.

ایرنا/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار