شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۵

شوشان: سلطانعلی بهمنی از فعالان سیاسی استان خوزستان فعالیت دبیرخانه جنبش عدم تعهد را موازی کاری دانست و خواستار ادغام آن در وزارت خارجه شد.

این فعال سیاسی در مصاحبه با شوشان ، تمرکز زایی در دیپلماسی کشور را ضروری و آن را در راستای اثربخشی جهانشمول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد .

بهمنی بابیان اینکه سازمان های عملیاتی در زمینه ی دیپلماسی کشور نیاز به یک "اتاق فکر " دارند ، افزود: در دولتهای نهم ودهم بخاطر اظهار نظرهای متناقض و مختلف افراد در مسائل امنیت ملی و سیاست خارجی ، کشور دچار چالش های فراوانی گردیده و در این خصوص تاوان پس دادیم .

بهمنی گفت: اظهار نظر درخصوص مسائل فرا مرزی ،استراتژیک و امنیت ملی باید دارای فرمول ،قاعده و تاکتیک باشد و افراد متخصص، صلاحیتدار و آکادمیک پیرامون آنها اظهار نظر کنند.

سلطانعلی بهمنی ضمن آسیب شناسی رفتار سازمانی در ایران آنرا مورد انتقاد قرار داد و افزود: یکی از بزرگترین چاش های امنیت ملی در ایران آن است که پست های سازمانی بر اساس تخصص تحصیلی عملیاتی نمی شود.

سیاستمندی و سیاستمداری نقل و قول اخبار رادیو و تلویزیون ،مطبوعات ،رسانه ها و سایت ها نیست ؛سیاستمدار و سیاستمند کسی است که تحصیل کرده ی علوم سیاسی باشد، در علم سیاست عالم باشد، مکانیسم حکومتی دولت ها و کشورها را بشناسد.

سیاستمدار کسی ست که از درجه ی "آگاهی،ادراک ،وتحلیل "گذشته و به درجه ی "قضاوت" برسد.سلطانعلی بهمنی انتخاب سخنگو برای نیروهای مسلح را ضروری و آن را بهترین عامل هماهنگی برای ساختار ارزشی وسازمانی نیروهای مسلح و همگرایی تشکیلاتی دانست.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار