اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
دهیار روستای صفیره:
دهیار روستای صفیره گفت: مسئولان استان به گونه ای با منطقه غیزانیه برخورد می کنند که گویی این بخش زباله دان استان محسوب می شود. در حالیکه تا قبل از استقرار شرکت های نفتی در منطقه مردم این ناحیه مشغول کشاورزی و کار و تلاش خود بودند.
فرهاد نواصری دهیار روستای صفیره در بخش غیزانیه در گفتگو با خبرنگار شوشان عنوان کرد: یکی از دلایل نابود شدن زمین های کشاورزی در روستای صفیره و شاید در روستاهای دیگر فعالیت پالایشگاه و چاه های نفتی در این منطقه است. در روستای صفیره یک پالایشگاه و بیش از 40 حلقه چاه نفت وجود دارد، اما متأسفانه بیش از 70 نفر جوان بیکار در منطقه وجود دارد، تنها دلیل این چنین اتفاق هایی نیز استخدام غیر بومی ها است.

وی افزود: شرکت های نفتی فعال در منطقه نه تنها سهی در اشتغال جوانان روستاهای اطراف خود ندارند بلکه بار مشکلات زندگی آنها را نیز دو چندان می کنند به عنوان مثال آب بخش غیزانیه به دلیل فعالیت همین شرکت ها و نشتی لوله های آب نمکزدایی، بی کیفیت شده و زمین های کشاورزی منطقه را از بین برده است.

 دهیار روستای صفیره با بیان اینکه کارشناسانی که در منطقه مستقر هستند وضعیت کیفیت آب را نگران کننده عنوان کردند، افزود: هر گاه چنین آبی بر زمین ریخته می شود تا چند سال در آن نقطه چیزی نمی روید و زمین از هر جهت نابود می شود و متاسفانه همین موضوع بسیاری از این زمین های کشاورزی روستای صفیره را از بین برده و کشاورزان بسیاری را که تنها منبع درآمد زندگیشان همین زمین کشاورزی بوده  بیکار کرده است.

نواصری گفت: ظلم دیگری که در حق ساکنان منطقه روستای صفیره و روستاهای مجاور از سوی سایر شرکت های استان انجام می شود، تخلیه پسماند زباله شهری در منطقه است. سوزاندن زباله ها در محل زندگی روستاییان مشکلات زیست محیطی بسیاری را به وجود آورده است و حتی ساکنین را دچار بیماری های تنفسی کرده است.

وی اظهار کرد: مسئولان استان به گونه ای با منطقه غیزانیه برخورد می کنند که گویی این بخش زباله دان استان محسوب می شود. در حالیکه تا قبل از استقرار شرکت های نفتی در منطقه مردم این ناحیه مشغول کشاورزی و کار و تلاش خود بودند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار