اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ورود اتباع عراقی بدون ویزا به منطقه آزاد اروند که در ایام اربعین بدلیل تردد زائران متوقف شده است بزودی از سر گرفته می شود.
اسماعیل زمانی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: متوقف شدن ورود اتباع بدون روادید به منطقه آزاد اروند با رضایت کامل طرف عراقی بود.

وی اظهار داشت: اکنون برای از سر گرفتن ورود عراقی ها منتظر پاسخ کشور عراق هستیم که در این خصوص یکشنبه هفته آینده نشستی با طرف عراقی برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه ورود اتباع عراقی در چند ماه اخیر باعث رونق اقتصادی منطقه شده بود، افزود: به طور قطع با ورود مجدد اتباع عراقی می توان رونق را به بازارهای آبادان و خرمشهر بازگرداند.

وی با اشاره به طرح جامع منطقه آزاد اروند گفت: هدف از این طرح تلفیق و یکپارچه کردن طرح های جامع شهرهای آبادان و خرمشهر و محدوده قدیم منطقه آزاد اروند است.

زمانی افزود: نظام کاربری اراضی این منطقه آزاد و آینده آن با تهیه این طرح دقیق و کارشناسی شده و با مشخص کردن مسیر اصلی تحولات کالبدی، نقش عمده ای در توسعه اقتصادی، اجتماعی و کلیت منطقه ایفا خواهد کرد.

وی اظهار داشت: طرح جامع کمترین آسیب را به شهروندان منطقه آزاد اروند می رساند ضمن اینکه ارتباط بین نهادها و شهروندان گسترده تر از قبل می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ملحق شدن بندر اروند کنار و چوئبده به محدوده این منطقه را یک فرصت دانست و گفت: یک شرکت عظیم چینی با اعتبار بسیار هنگفت در حال احداث منطقه آزاد در شهر فاو عراق است که می تواند آینده منطقه آزاد اروند را با تهدید مواجه کند.

وی افزود: با توجه به شرایط لجستیکی مناسب اروند کنار و چوئبده به طور قطع الحاق این مناطق به منطقه آزاد اروند موجب تقویت این منطقه می شود.

زمانی درخصوص لایروبی اروند رود گفت: مذاکرات امیدوار کننده ای در این زمینه بین عراق و ایران صورت گرفته و قرار است این آبراه پاکسازی شود.

وی خواستار ورود خودروهای خارجی به منطقه آزاد اروند شد و تصریح کرد: منع ورود خودروهای خارجی یک قانون کشوری است که در منطقه آزاد اروند نیز اعمال شده است ولی دولت و مجلس باید تفاوتی بین قوانین سرزمین اصلی و مناطق آزاد قائل شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند افزود: درخواستی از سوی منطقه آزاد اروند برای واردات خودروهای خارجی به این منطقه داده شده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با این درخواست موافقت شود زیرا موجب تداوم کسب و کارها در این زمینه می شود.

تجلیل از رسانه هایی که در راستای انعکاس پیاده روی اربعین فعالیت داشتند از دیگر بخش های این نشست بود.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته و شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت هایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ایرنا/
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار