اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
رئیس پارک ملی کرخه از مشاهده گونه "دارکوب سوری" برای اولین بار در این منطقه خبر داد.
محمد الوندی با اشاره به وضعیت مهاجرت پرندگان مهاجر در آبگیرهای منطقه پارک ملی کرخه، گفت: امسال برای اولین بار "دارکوب سوری" (دارکوب باغی) در منطقه پارک ملی کرخه مشاهده شده است در حالی که در سال‌های پیش، این گونه در پارک ملی کرخه مشاهده نشده بود. 

وی در خصوص سرشماری پرندگان در این منطقه، تصریح کرد: معمولا سرشماری پرندگان در محدوده تالاب‌ها انجام می‌شود و در محدوده آبگیرها سرشماری انجام نمی‌شود و در تالاب‌ها نیز بیشتر گونه‌های پرندگان را پایش می کنیم.

رئیس پارک ملی کرخه عنوان کرد: منطقه پارک ملی کرخه معبری برای تردد پرندگان مهاجر است و معمولا پرندگان مهاجر هرساله به این مناطق مهاجرت می‌کنند.

الوندی ادامه داد: اکنون گونه‌هایی از جمله سارگپه و قرقی و پرنده‌های دم سرخ و سینه سرخ و پرندگان کنارآب‌زی و آب‌زی مثل انواع اردک‌ها در منطقه پارک ملی کرخه مشاهده شده‌اند.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌‌های امسال، آبگیرهایی که سال گذشته خشک شده بودند، آبگیری شده‌اند بنابراین طبیعتا پرندگان مهاجر بیشتر میل دارند در این مناطق بمانند.

رئیس پارک ملی کرخه با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از شکار پرندگان مهاجر، گفت: با توجه به صدور پروانه شکار، برای جلوگیری از تخلف به صورت مرتب این منطقه پایش می‌شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار