اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
بلال طاهری فیلم ساز خوزستانی به عنوان یکی از اعضای هیات داوری جشنواره اتنوگرافیلم پاریس انتخاب شد.
بلال طاهری فیلمساز خوزستانی در گفتگو با خبرنگار شوشان عنوان کرد: اتنوگرافیلم پاریس یک جشنواره فیلم های غیر داستانی است که در اکثر موارد فیلم هایی با موضوعات انسان شناسانه را پذیرش می کند. این جشنواره در یکی از سالن های خاص نمایش در دنیا با عنوان سالن تئاتر سینه ۱۳ شهر پاریس برگزار می شود.

وی افزود: به صورت معمول در این جشنواره کارگردانانی که آثار خود را در آن شرکت داده اند، حضور دارند و همین مسئله باعث شده تا این جشنواره به یکی از تاثیرگذارترین جشنواره ها در زمینه ایجاد روابط بین الملل تبدیل شود. 

طاهری همچنین در خصوص حضور فیلم های ایرانی در جشنواره های بین المللی اظهار کرد: در حال حاضر در بسیاری از جشنواره های مطرح بین المللی آثاری از فیلم سازان ایرانی وجود دارد و همین مسئله نشان می دهد که کارگردانان ایرانی حرفی برای گفتن در این حوزه دارند.  

این فیلمساز خوزستانی با بیان اینکه به منظور شکل گیری زبان مستند سازی ایرانی تلاش های بسیاری لازم است، گفت: در این زمان بسیاری از آثار مستند سازان خوزستانی در جشنواره های مختلف بین المللی درخشیده، اما متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت فرهنگی در استان بسیاری از این هنرمندان به پایتخت مهاجرت کردند و چنین تغیری باعث از بین رفتن زبان هنری و بومی آنها شده است.

گفتگو از نیکامهر دیلمی/
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار