اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند:
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در مرز شلمچه جهت عبور و مرور مسافران عراقی گفت: با فعالیت ایکس ری خودرویی، گردشگران عراقی می توانند با خودروی شخصی خود بدون تغییر شماره پلاک، وارد آبادان و خرمشهر شده و سپس به کشورشان بازگردند.
اسماعیل زمانی در نشست با مقامات استان بصره عراق که به منظور رایزنی ورود اتباع کشور عراق بدون روادید به ایران امروز یکشنبه ( ۱۸ آذرماه) در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: از زحمات طرف عراقی در ایام اربعین تشکر می کنیم و امیدواریم این همکاری ادامه دار باشد.

وی افزود: می خواهیم مرز شلمچه بیشتر فعال شود تا دو طرف سود ببرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ورود اتباع خارجی بدون روادید به منطقه آزاد اروند را تجربه اول دانست و گفت: این نیز فرصتی برای ما به وجود آورد تا وضعیت را ارزیابی کنیم که کمبودها را برطرف شده و مشکلات به حداقل برسند.

وی خاطرنشان کرد: ما می دانیم که در مرزهای دیگر عراق وضع بهتر از شلمچه نیست و انتظار داریم بحثهای مطرح شده به بغداد منتقل شود تا رایزنی های ما با بغداد زودتر به نتیجه برسد.

زمانی مشکلات طرف عراقی برای مجوز تردد مسافران این کشور به منطقه آزاد اروند بدون ویزا را سه دسته برشمرد و تصریح کرد: کمبود امکانات در مرز شلمچه عراق بسیار است. ما در ایام اربعین امکاناتی در آن مرز فعال کردیم و آمادگی داریم که این امکانات به وجود آمده را باقی بگذاریم تا امکانات طرف عراقی در آن سوی مرز شلمچه گسترش یافته و بسترسازی لازم به وجود آید.

وی افزود: ما تجربه های جدیدی در این زمینه کسب کرده ایم و کمبودهای شناسایی شده را برطرف می کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از افزایش تعداد گیتهای خروجی شلمچه عراق خبر داد و گفت: ما نیز می توانیم این گیتها را افزایش دهیم و در شلمچه عراق برای خودروی شخصی مسافران عراقی که قصد ورود به این منطقه را دارند، پارکینگ می سازیم.

وی خاطرنشان کرد: گمرگ شلمچه عراق باید تعیین کند که هرکس چه میزان بار می تواند با خود حمل و وارد کشورشان کند.

زمانی ادامه داد: یک انبار در مرز شلمچه تدارک می بینیم تا کالاهایی که از نظر گمرگ عراق تجاری است مرجوع شده و به صورت تجاری وارد آن کشور شود.

وی با اشاره به اینکه هر کالایی که در کشور عراق ممنوع است، گمرک عراق باید جلوی ورودش را بگیرد، عنوان کرد: ورود کالاهای حجیم مثل مبل و فرش و وسایل تزئینی بزرگ از این پس به عراق ممنوع اعلام شده است و تنها از راه تجاری و با حضور ترخیص کار، اجازه خروج از منطقه را خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با ارائه پیشنهاداتی برای سهولت تردد اتباع کشور عراق در منطقه گفت: مسافران عراقی برای سهولت در تردد می توانند از طریق بندر بصره به بندر خرمشهر و از بندر فاو به بندر آبادان وارد شوند.

وی افزود: همچنین با فعالیت ایکس ری خودرویی، گردشگران عراقی می توانند با خودروی شخصی خود بدون تغییر شماره پلاک، وارد آبادان و خرمشهر شده و سپس به کشورشان بازگردند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار