اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مدیرکل فرهنگی پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از اجرای طرح بین‌المللی "همکاری خانه و مدرسه" در ۱۵ استان کشور خبر داد.
عارف وهاب‌زاده امروز، چهارشنبه (۲۸ آذرماه) در حاشیه افتتاح طرح "همکاری خانه و مدرسه" در ناحیه ۲ اهواز با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی والدین از خطرات و آسیب‌های مواد مخدر، اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده، ۵۵ درصد از والدین تا سه الی پنج سال از اعتیاد فرزند خود مطلع نمی‌شوند که این واقعیت زنگ خطری برای مسئولان مبارزه با مواد مخدر است.

وی افزود: طرح "همکاری خانه و مدرسه" از سال ۱۳۹۳ در راستای آگاه سازی والدین دانش‌آموزان در سطوح پایین اجرا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به پوشش ۱۵ استان کشور در این طرح بین‌المللی، عنوان کرد: در هر استان پنج الی ۱۰ مدرسه تحت پوشش  طرح "همکاری خانه و مدرسه" هستند و در قالب این برنامه مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها آموزش داده می‌شود.

وهاب‌زاده با بیان اینکه به دنبال تعمیم این طرح در سایر نقاط کشور هستیم، عنوان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده و دریافت برخوردهای این طرح از استان‌های مجری، موفقیت‌آمیز بودن طرح "همکاری خانه و مدرسه" به اثبات رسیده است و ما تمام تلاش خود را برای گسترش این طرح به کار خواهیم بست.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را آموزش مهارت فرزندپروی به والدین دانست و خاطرنشان‌کرد: آموزش مهارت‌های حل مساله، کنترل خشم، مهارت‌های ارتباطی و تصمیم‌گیری از دیگر اهداف اجرای این طرح بین‌المللی در کشور است.

مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: مصون‌سازی خانواده‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی، مهم‌ترین اولویت ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور است.

به گزارش ایسنا، طرح "همکاری خانه و مدرسه" (FAST) یکی ‌از ۱۰ طرح موفقی است که در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در برخی از کشورهای جهان اجرا و نتایج ثمربخشی هم در پی داشته است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار