شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۲

آرش قلعه گلاب در روزنامه کارون نوشت:

شوشان : دکتر حجازی استاندار خوزستان در بازدید از خبرگزاری فارس گفت: متاسفانه روزنامه‌های محلی تنها از نظر کمی رشد کرده‌اند و از جهت کیفی هیچ مطلب و تحلیل جدیدی در آن‌ها نمی‌بینم و تنها به کپی از خبرگزاری‌ها می‌پردازند. استاندار خوزستان بر لزوم رعایت مالکیت معنوی تولیدکننده خبر و گزارش، تاکید و خاطرنشان کرد: ذکر نشدن مستندات در روزنامه‌ها، یکی از مسائلی است که متاسفانه امروزه در روزنامه‌های محلی ما وجود دارد، در حالی که قانون آن را نقض می‌کند، اما اعمال نمی‌شود.

در ابتدا: آن چه استاندار خوزستان گفته اند را به حتم نمي توان منكر شد و مردود شمرد. به واقع رشد كمي هفته نامه ها و روزنامه ها در خوزستان، بيش از آن چه استاندار خوزستان فكر مي كنند كمي بوده است! و بيشتر آن ها بيش از آن كه به جريان آزاد انديشه ي روزنامه نگارانه چشم داشته باشند، تريبوني براي نهاد هاي رسمي و غير رسمي اي مي باشند، كه اهداف خُرد آن ها را به صورت خيلي سطحي و كليشه اي؛ در برخی نشریات ترويج و تبليغ مي كنند! و متاسفانه صاحب امتياز بيشتر اين هفته نامه و روزنامه ها در استان، خودمسئولانند!

در ادامه: و باز هم متاسفانه بيشتر اين روزنامه ها و هفته نامه، نيروهاي دست اندركار خود را از بين دوستان و آشنايان خود برمي‌گزينند؛ بدون آن كه توجه داشته باشند كه امر خبرنگارانه و روزنامه نگارانه، تنها با عشق به اين كار و دل بستن با جان و دل در اين راه ممكن به مقصود است. در نهايت امر نيز، آن چه خروجي اين هفته نامه ها و روزنامه هاست! بيش از آن كه نقادانه باشد، مداحانه است و بس! و كاش در امر مداحي نيز، حرفه اي عمل مي كردند!

در ميانه: در مورد كپي برداري نيز بايد بگوييم كه عيان تر از آن است كه احتياج به اشاره ي استاندار داشته باشد! بيشتر مطالب هفته نامه ها و روزنامه هاي خوزستان كپي برداري محض از سايت هاي خبري كشور و استان مي باشند! و حتي مطالب توليدي شان بيش از آن كه خلاقانه باشد، رونوشتي خام انديشانه و خام دستانه از آثار بزرگان ادب و هنر كشور است!

در پايان: به نظر نمي رسد كه در كوتاه مدت بتوان انتظار آن را داشت كه اين رويه اصلاح گردد! اما آن چه كه روزنامه نگاران و خبرنگاران عاشق اين كار، در سطح استان توليد مي كنند، بي گمان از نظر صاحب نظران اين عرصه دور نخواهد ماند و ماندگار خواهد شد، مشروط بر اين كه مطالب توليد شده، همچون برخي خبرگزاري ها! معطوف به مدح نباشد!


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
comment
0
2
comment آقای گلاب زاده همین روزنامه کارون بدون حتی ذکر نام و منبع خبر خبرهای ورزشی را از وبلاگها و سایت ها برمیدارد و خبر را بنام خود چاپ میکند.بارها از وب خودم.......خبر کش رفته و بنام گروه ورزشی کار شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار