شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
مدیرکل هواشناسی خوزستان از ادامه وقوع مه صبحگاهی و شامگاهی در استان خبر داد.
محمد سبزه‌زاری اظهار کرد: تا اواسط هفته پدیده غالب در استان خوزستان مه یا مه رقیق صبحگاهی و شامگاهی خواهد بود و در این ایام انتظار بارندگی وجود ندارد.

وی با اشاره به کاهش دما و پدیده مه در خوزستان، تصریح کرد: زمستان در خوزستان با پدیده مه و کاهش دما آغاز شده و از شب گذشته تاکنون (دوم دی‌ماه) این پدیده موجب کاهش دید در اکثر شهرهای استان شده است. پدیده مه موجب کاهش دید در 13 شهر خوزستان شد و 12 شهر دمای زیر 10 درجه را تجربه کردند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در این مدت حداقل دید افقی در شهرهای لالی و شادگان به 50 متر رسید. همچنین شهرهای امیدیه، دزفول و ماهشهر دید افقی  100 متر را تجربه کردند. 

سبزه‌زاری ادامه داد: پدیده مه، دید افقی را در شهرهای ایذه و شوشتر به 200 متر رساند. همچنین دید افقی در مسجدسلیمان به  300  متر، بستان 400 متر، اهواز و هندیجان 500 متر و در گتوند و آغاجاری به 800 متر رسید. 

وی بیان کرد: در 24 ساعت گذشته ایذه با 3 درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان خوزستان بود. دما در دهدز با اختلاف کمی نسبت به ایذه به 4 درجه سانتی‌گراد رسید. شهروندان در شهرهای لالی، شوش، امیدیه، حسینیه اندیمشک، دزفول، شادگان، بستان و هندیجان دمای 9 درجه را تجربه کردند. همچنین حداقل دما در شهرهای اهواز، ماهشهر، مسجدسلیمان و آغاجاری به 10 درجه سانتی‌گراد رسید.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: ایستگاه‌های هواشناسی در شهرهای بهبهان، آبادان و کشاورزی اهواز (واقع در ام‌الطمیر) دمای 8 درجه سانتیگراد را به ثبت رساندند. همچنین دما در شهرهای گتوند، رامهرمز و شوشتر به 11 درجه رسید.

سبزه‌زاری گفت: در شبانه‌روز گذشته دزفول با ۱۸ و ایذه با ۳ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار