اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۰۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
مقوله پیشگیری در مدیریت بحران در کشور و در خوزستان مغفول مانده و فرهنگ مدیریتی ما با مقوله پیشگیری تناسب ندارد.

کیامرث حاجی زاده روز یکشنبه در آیین توزیع 600 هزار ماسک فیلتردار برای مدارس در معرض گرد و غبار (27 منطقه استان) و رونمایی از 2 دستگاه جت اسکی و زنده یاب خریداری شده توسط اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: پیشگیری مولفه اول مدیریت بحران است و بر دیگر مولفه های مدیریت بحران مقدم است اما هنوز نتوانستیم فرهنگ پیش بینی را در نگاه مدیران، کارشناسان و آحاد جامعه جا بیندازیم. 

وی افزود: طی سال های اخیر می توان گفت حتی یک شبانه روز را بدون بحران طی نکردیم برای همین خوزستان به استانی درگیر با بحران های متعدد تبدیل شد که خیلی از این بحران ها دست ساخته بشر هستند یا سوء تدبیر برخی مدیران در ایجاد آن‌ها نقش داشته است و معضلاتی را برای استان ایجاد کرده اند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با بیان این که پدیده گرد و خاک به ابر بحرانی برای استان تبدیل شده است توضیح داد: دولت با پیام مقام معظم رهبری و پیگیری‌های استاندار حرکتی را در سال 96 شروع کرد، به طوری که در همان سال 40 هزار هکتار از کانون های گرد و خاک داخلی از طریق نهال کاری، آب اندازی، مالچ پاشی، مدیریت چرا و مرتع کنترل شد.

وی افزود: در سال 97 نیز همین میزان کنترل اراضی ریزگرد در دستور کار قرار گرفت و با اعتباراتی که از صندوق توسعه ملی داده شده است در حال انجام است. 

حاجی زاده با بیان این که در مرحله مقابله و آمادگی مشکلاتی وجود دارد توضیح داد: یکی از راه هایی که به نظر ما رسید این است که بتوانیم برای مواقع گرد و غباری تمهیداتی را بیندیشیم برای همین توزیع ماسک فیلتر دار در مدارس استان یکی از راه های مورد نظر بود. 

وی ادامه داد: در 2 سال اخیر بالای یک میلیون ماسک تهیه کردیم و در تمام مواقع با همکاری هلال احمر استان در شهرستان های مختلف توزیع کردیم، این ماسک ها به نحوی انتخاب شده اند که مورد تایید حوزه بهداشت هستند.

مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان بیان کرد: امسال هفت سالن چند منظوره مدیریت بحران را با تاکید استاندار مصوب کردیم که عملیات اجرایی چند سالن شروع به کار شده است همچنین اقلام امدادی و مقابله با حریق با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال برای تمامی شهرستان ها تهیه شد.

وی افزود: همچینین 2 دستگاه زنده یاب و جت اسکی امروز رونمایی و به هلال احمر استان تحویل داده شد که این 2 دستگاه با اعتبار پنج میلیارد ریالی از اعتبارات بحران تهیه شده است.

در پایان این آیین از یک جت اسکی و دستگاه زنده یاب رونمایی شد و همچنین 600 هزار ماسک جهت توزیه به مدارس سراسر استان ارسال شدند.

ایرنا/
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اي داد بي داد از ظلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
comment
0
0
comment مديريت بحران مديريت
جاي تعجب كه ايشون يك حركتي از ديديم .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار