اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
شوشان - ایرج مزارعی:

هفته گذشته حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان واحد علوم و  تحقیقات دانشگاه ازاد تهران و به دنبال ان خبر فوت ده تن از دانشجویان و زخمی شدن تعدادی دیگر از انها کام همه ما خانواده دانشگاه ،  جامعه علمی کشور و همه مردم ایران اسلامی را تلخ تلخ کرد.

حادثه ای که در نوع خود به جهت تاثیرگذاری منحصر بفرد بود و خانواده علم و فرهنگ کشور را داغدار کرد ، هرچند مسولین و مدیران نالایق و بی تعهد باز مثل همیشه عملکردشان در نالایقی بیشتر مبرهن تر شد و جا داشت که در این حادثه ناگوار مثل کشورهای توسعه یافته حداقل شاهد  استعفا  و کناررفتن انها از  موقعیتشان  باشیم.

این عزیزان و دانشجویان جزیی از جامعه بزرگ دانشگاهی کشور بودند که  علم ، تکنولولژی و توسعه با نام انها ممزوج شده است و در تمام کشورهای جهان نام دانشگاه و دانشجو در خط مقدم توسعه علمی، فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی و اقتصادی میباشد ،  هر چند باید اذعان نماییم که همچنان در فقر فرهنگی و سیستمی در توجه به این موتور توسعه و سازنده کشور میباشیم و همچنان ناتوان در تشخیص جایگاه بلندمرتبه و  بسیار بزرگ و راهبردی این نهاد مقدس میباشیم. 

در مقام مقایسه با کشوری مانند ژاپن باید اعتراف کنیم که امروز ژاپن تبدیل به قطب اول اقتصادی و علمی اسیا شده است . ژاپن کشوری است که نفت‌خیز نیست؛ ولی نگاه راهبردی و بلندمدت به مقولات گوناگون علمی داشته و این بستر و محیط خوبی برای پژوهشگران فراهم می‌کند تا در یک محیط کاملاً دانش‌بنیان، به تحقیق و پژوهش در رشته مورد علاقه بپردازند. در بین کشورهای آسیایی، جوامع آسیایی شرقی با روند توسعه روبه‌بالا در صنعت و تکنولوژی در حوزه آموزش نیز سرآمد شده‌اند و اکثر دانشگاه‌های برتر آسیا در کشورهای کره جنوبی، چین، ژاپن و سنگاپور قرار دارند. به‌طوری‌که دانشگاه‌ کشورهای مذکور دارای جایگاه‌های بالایی در رنگینگ و رده بندی  دانشگاه‌های دنیا هستند. در این‌ بین، ژاپن با سرمایه‌گذاری عظیمی که بر روی مدارس، آموزش عالی و تحقیقات در کشور خود کرد، دارای قدرتمندترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آسیاست و 5 دانشگاه  ژاپن جزو 20 دانشگاه برتر آسیا هستند . 

در این جا ضمن ارزوی رسیدن دانشگاه و دانشجو به جایگاه واقعی خود در نگاه مسولان و دولتمردان ، به نوبه خود این ضایعه دردناک و حزین را به همه دوستان و همقطارانم در وزرات علوم ، مراکز علمی و دانشگاههای سراسر کشور و خانواده این دانشجویان عزیز  تسلیت عرض می کنم و امیدوارم مسولان مربوطه  امکانات زیرساختی ،  جهت رفاه حال دانشجویان عزیز و  این سرمایه های بی بدیل کشور را بیش از گذشته در همه سطوح فراهم نمایند تا شاهد این حوادث تلخ و رنجور نباشیم . 
برچسب ها: ایرج مزارعی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار