شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر با اشاره به کشت پیاز در سطح 40 هکتار از مزارع شهرستان گفت: پیش بینی می‌شود که امسال کشاورزان بتوانند حدود یک هزار تن محصول پیاز را از مزارع این شهرستان برداشت کنند.
ایرج بادپیما با اشاره به کشت پیاز در این شهرستان اظهار کرد: کشت پیاز هرساله توسط کشاورزان شوشتر در اراضی کشاورزی منطقه انجام می‌شود و امسال نیز مانند سال‌های گذشته این کشت در حال انجام است.

وی افزود: کشت این محصول با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و میزان بارندگی‌ها از از اواخر آذرماه آغاز شده و تا نیمه اول دی ماه نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شوشتر تصریح کرد: کشاورزان شوشتری امسال در سطح 40 هکتار از مزارع شهرستان پیاز کشت می‌کنند و با توجه به شرایط خوب آب و هوایی که امسال با آن موجه هستیم امیدواریم شاهد عملکرد خوب این محصول در شهرستان باشیم.

بادپیما با اشاره به عملکرد این محصول در واحد سطح عنوان کرد: عملکرد این محصول در هر هکتار حدود 25 تن است و بر اساس وضعیت کشت، پیش‌بینی می‌شود که امسال کشاورزان بتوانند حدود یک هزار تن محصول پیاز را از مزارع این شهرستان برداشت کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر ادامه داد: سال گذشته کشاورزان توانستند علی‌رغم خشکسالی و شرایط تامین آب، حدود 35 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان را به زیر کشت پیاز ببرند و در این زمینه حدود 875 تن محصول پیاز تولید شد.

وی افزود: برداشت پیاز در شهرستان شوشتر از اوایل خردادماه آغاز و تا پایان خرداد به طول می‌انجامد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار