اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت:با وجود کمبود کمبود کادر قضایی و اداری ، سالانه یک میلیون پرونده در محاکم قضایی استان رسیدگی می شود.
فرهاد افشارنیا در جمع قضات و کارکنان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود:تنها 32 درصد کادر اداری و 52 درصد کادر قضایی محاکم قضایی استان خوزستان تکمیل شده است.

وی بیان کرد: سرمایه انسانی فرسوده، نمی تواند اثربخشی خوبی داشته باشد این در حالی است که در دستورالعمل تکریم ارباب رجوع، توجه اندکی به سرمایه انسانی دادگستری ها شده است.

افشارنیا بر اهمیت و لزوم تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی استان تاکید کرد و افزود:اگر به نیروی انسانی توجه بیشتری شود تکریم ارباب رجوع نیز بهتر صورت می گیرد.

رئیس دستگاه قضایی خوزستان افزود:پس از تشکیل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و با راه اندازی معاونت فرهنگی در قوه قضاییه، اقدام های فرهنگی در قوه قضائیه بیش از پیش قوت گرفت و اکنون وقت زیادی برای مباحت اجتماعی و فرهنگی در دادگستری گذاشته می شود.

وی ادامه داد: برنامه های تدوین شده در این معاونت، آرمانی و ایده آل است که باید خود را به سطح این برنامه ها برسانیم.

افشارنیا گفت: با توجه به کثرت کار در دادگستری ها و کمبود نیروی انسانی، اگر هرسال چند درصدی هم در زمینه فرهنگی رشد داشته باشیم و به سمت اهداف حرکت کنیم در دراز مدت موفقیت آمیز و امیدوار کننده است.

وی فزود: ماموریتی که قانون برای قوه قصائیه قائل شده است، متفاوت از سایر سازمان ها است و اگرچه احکام در جهت احقاق حق به اجرا در می آید اما در هر حال بحث مجازات است و ناخودآگاه برای نیمی از مراجعان، نارضایتی به همراه دارد و نوع کار به گونه ای است که فعالیت های مثبت را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های این معاونت در سال جاری گفت: اگرچه کارکنان قوه قضائیه از فرهیختگان و تحصیل کردگان هستند اما انسان همواره به آموزش و بازآموزی نیاز دارد و این معاونت از ابتدای امسال فعالیت زیادی در این خصوص داشته است.

حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی اظهار داشت: نظرسنجی های صورت گرفته از مراجعه کنندگان به حوزه های قضایی استان نشان از رضایت مراجعین دارد.

وی افزود: در 10 سال گذشته اقدام های خوبی از سوی روسای دادگستری و سایر مسئولان قضایی از جمله دیدارهای مستمر با مراجعه کنندگان و پاسخ گویی به درخواست های آنان شده است.

رئیس دادگاه های عمومی و انقلاب خوزستان نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مسائلی که در دادگستری استان با آن روبه رو هستیم همراهان مراجعه کنندگان به شعب قضایی است که معمولاً در نظم دادگاه اخلال ایجاد می کنند.

حجت الاسلام سیدجواد حسن زاده گفت: این در حالی است که ما طبق قانون دسترسی آزاد افراد به دستگاه قضایی، نمی توانیم از ورود افراد به دستگاه قضایی جلوگیری کنیم.

کارشناس معاونت فرهنگی قوه قضاییه در این نشست اظهار داشت: دستورالعمل تکریم ارباب رجوع در سال 1395 در شورای معاونین تصویب و معاونت فرهنگی موظف به فرهنگ سازی، ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف و تدوین مدل ها و شاخص ها برای ارزیابی تکریم ارباب رجوع در واحدهای قضایی شده است.

معدن بیاتی گفت: رفتار و اخلاق مناسب، ایجاد تسهیلات و امکانات رفاهی، شفاف سازی اطلاعات، الکترونیکی کردن خدمات و پاسخ گویی به شکایات و درخواست ها، از مصادیق تکریم ارباب رجوع است.

وی گفت: امسال به سه استان که بر اساس شاخص ها ، بالاترین رتبه را در اجرای بهتر 'طرح تکریم ارباب رجوع' داشته اند معرفی می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار