شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
انجمن وکلای دوستدار میراث فرهنگی خوزستان ابتکاری برای استفاده از مشاوره حقوقی وکلایی است که به میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند.
شوشان: مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان از راه‌اندازی انجمن وکلای دوستدار میراث فرهنگی در استان خبر داد.

افشین حیدری امروز اظهار کرد: انجمن وکلای دوستدار میراث فرهنگی خوزستان ابتکاری برای استفاده از مشاوره حقوقی وکلایی است که به میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه این انجمن نمونه‌ای در داخل کشور ندارد، تاکید کرد: تاکنون نمونه داخلی برای این انجمن یافت نشده است و به این دلیل برای نخستین بار در خوزستان این انجمن راه‌اندازی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه پرونده‌های حقوقی زیادی برای حفظ آثار تاریخی مفتوح شده است، افزود: برای مشاوره در این مسیر و فرهنگ‌سازی برای کاهش تشکیل پرونده‌ها در دستگاه قضایی تلاش داریم تا از وکلای فعال و با تجربه در این زمینه در قالب تشکل مردم نهاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه آثار تاریخی هویت مردم ایران هستند، گفت: هویت و فرهنگ و تمدن ایرانی همین آثار تاریخی است و باید از آنها حفاظت شود و به این دلیل می‌کوشیم تا این آثار تاریخی را با چنگ و دندان نگهداری کنیم و به این منظور انجمن وکلای دوستدار میراث فرهنگی را تشکیل می‌دهیم.

حیدری با اشاره به اینکه باید در راستای تشکل‌های تخصصی دوستدار میراث فرهنگی تلاش کنیم، افزود: در تلاش هستیم تا از توانمندی بالقوه موجود در انجمن‌های میراث فرهنگی در راستای حفظ و حراست و فرهنگ‌سازی در میراث فرهنگی استفاده کنیم و در این زمینه برنامه‌ریزی زیادی انجام شده است.

وی تصریح کرد: به منظور حمایت از انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی در خوزستان خانه انجمن‌ها را در هفته گردشگری افتتاح خواهیم کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار