اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران وکیل کارگران تامین اجتماعی را با شکایت سعید مرتضوی به خاطر آنچه «نام بردن از او در مصاحبه‌ای پیش از قطعی شدن حکمش» عنوان شده به 6ماه حبس تعزیری محکوم کرد.
پیمان حاج‌محمود عطار، وکیل مدافع مصطفی ترک همدانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اعلام این خبر گفت که دادگاه تجدیدنظر در رسیدگی به شکایت سعید مرتضوی از موکلم، ضمن تایید رأی محکومیت، حکم 10 ماه حبس او را به 6 ماه حبس تعزیری تقلیل داده و محکومیت به 40 ضربه تازیانه هم به مدت یکسال، تعلیق شده است. 

این وکیل دادگستری درباره شکایت مرتضوی از موکلش گفت: یک ماده قانونی وجود دارد که انتشار حکم پیش از قطعی شدن آن را در حکم افترا می‌داند اما این در حالی است که موکل در جایگاه وکیل کارگران تامین اجتماعی در پرونده مزبور، در مصاحبه‌ای که با یکی از رسانه‌ها داشته، نامی از مرتضوی نبرده و فقط به عنوان « مسئول سابق تامین اجتماعی» اشاره کرده است. 

عطار اضافه کرد: استناد دادگاه در صدور این حکم، زمانی درست که شخص نام و هویت شناسنامه‌ای طرف مقابل را در رسانه‌ها منتشر کرده باشد اما در قضیه شکایت مرتضوی از موکل، هیچ‌گاه در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، نام مرتضوی توسط موکلم برده نشده است و رسانه مزبور از جهت تکمیل خبر خود، به نام مرتضوی اشاره کرده است. 

وی تصریح کرد: به رغم اینکه رسانه یاد شده اعلام کرده موکلم نام مرتضوی را در مصاحبه خود به کار نبرده اما دادگاه به این موضوع توجهی نداشته است. 

وکیل مدافع ترک همدانی یادآور شد: جالب این است که در پرونده‌ای شبیه همین مورد که در آنجا هم مرتضوی از موکلم شکایت کرده بود، شعبه 1080 دادگاه عمومی سابق فایل صوتی مصاحبه موکل را پیاده کرد و وقتی دید نامی از مرتضوی برده نشده، حکم به برائت داد اما در این پرونده، دادگاه التفاتی به این مساله نداشت. 

پرونده سعید مرتضوی در ارتباط با تخلفات رخ داده در سازمان تامین اجتماعی دارای دو بخش بود که در بخش نخست در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی محمدی کشکولی از بابت تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی به 6 ماه حبس تعلیقی، از بابت تحصیل مال نامشروع به 6 ماه حبس تعزیری و بابت حقوق دریافتی ایام سرپرستی که مبلغی حدود 46 میلیون تومان بود، به رد مال محکوم شد اما شعبه 22 دادگاه تجدید نظر استان تهران، مرتضوی را از اتهام تحصیل مال نامشروع و تصدی غیرقانونی پست سرپرستی تأمین اجتماعی تبرئه کرد.

بخش دوم این پرونده نیز تحت عناوین اتهامی اهمال و تصرف غیرقانونی در اموال عمومی ابتدا در شعبه 1057 دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که دادگاه مرتضوی را به اتهام تصرف غیرقانونی به 70 ضربه و اهمال در انجام وظیفه به 65 ضربه شلاق محکوم کرد.

حکم صادره در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر بررسی شد که دادگاه اتهام اهمال در انجام وظیفه را رد و محکومیت مرتضوی را در ارتباط با تصرف غیرقانونی تایید کرد.
مرتضوی هم اکنون به خاطر محکومیت به دو سال حبس از بابت شکایت اولیای دم روح الامینی یکی از جانباختگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در زندان به سر می برد. او همچنین به اتهام ورود غیرمجاز به منزل یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به 6 ماه حبس قطعی محکوم شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار