اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
سرمربی سابق تیم‌ملی والیبال ایران:
سرمربی سابق تیم‌ملی والیبال ایران با بیان این‌که آبادان ظرفیت داشتن یک تیم لیگ برتری را دارد، گفت: خیلی از شهرستان‌های دور افتاده در لیگ برتر تیم دارند و حیف است که خوزستان که منبع درآمد ملی است، تیمی در لیگ برتر ندارد.
مصطفی کارخانه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی برای مربیان والیبال در آبادان در مورد وضعیت این رشته در کشور، اظهارکرد: دیگران بذر والیبال را به خوبی کاشتند و اکنون نیز ما باید سازندگی کنیم؛ هنوز اثرات عصر طلایی والیبال ایران وجود دارد و 10 سال به صورت شبانه‌روزی کار شد تا این رشته اکنون به این‌جا رسیده است. 

وی با بیان این‌که به نظرم باید به فکر ساختن یک تیم‌ملی جدید باشیم، گفت: میانگین سنی تیم‌ملی کمی در حال بالارفتن است، هرچند که فکر می‌کنم تا المپیک 2020 نیز باید با هیمن تیم پیش برویم، ضمن این‌که باید تغییرات 20، 30 درصدی هم داشته باشیم.

سرمربی سابق تیم‌‌های ملی والیبال نوجوانان و جوانان افزود: به هر حال باید از تمام ظرفیت و توانمندی موجود در والیبال کشور استفاده شود زیرا تمام والیبال ما این نیست و اگر این رشته به خوبی مدیریت شود و کمی انسجام و همدلی نیز بر والیبال ایران حاکم شود و  همچنین وضعیت رییس فدراسیون زودتر مشخص شود، کار بهتر پیش می‌رود.

وی بیان کرد: زمان به سرعت می‌گذرد و تا المپیک 2020 زمان زیادی نداریم، ضمن این‌که سال آینده باید در لیگ جهانی و مسابقات بین‌المللی متعددی شرکت کنیم، پس از اکنون باید خود را برای المپیک پیش‌رو آماده کنیم.

کارخانه در مورد وضعیت لیگ برتر والیبال کشور نیز عنوان کرد: امسال سال متفاوتی برای لیگ برتر ایران نسبت به گذشته است زیرا اکنون حدوا هشت ستاره ایران در لیگ برتر بازی نمی‌کنند و نبود همین ستاره‌ها سطح کیفی لیگ را پایین آورده است. از سویی دیگر نیز رفتن این ستاره‌ها باعث شد که تعدادی ستاره و جوان دیگر شکوفا شوند که این برای والیبال ایران حُسن است. 

وی افزود: به نظرم کسی که به عنوان رییس فدراسیون والیبال انتخاب می‌شود باید نگاهش را نسبت به گذشته متفاوت کند و تمام تمرکزش این نباشد که انرژی‌اش را برای تیم‌های ملی بگذارد و باشگاه‌ها را نیز یکی از فرزندان خود بداند. سالانه 50، 60 میلیارد تومان در والیبال هزینه می‌شود و کسی که برای حضور در لیگ برتر هزینه می‌کند، انتظاراتی هم از فدراسیون دارد.

سرمربی سابق تیم والیبال پتروشیمی بندرامام در ادامه در مورد وضعیت خوزستان در این رشته، گفت: داشتن یک تیم لیگ برتری، قله‌ای برای جوانان این منطقه است. خیلی از شهرستان‌های دور افتاده در لیگ برتر تیم دارند و حیف است که خوزستان که منبع درآمد ملی است، تیمی در لیگ برتر ندارد. این استان تیم‌های فوتبالی یسیاری دارد و چرا نباید در والیبال که یک ورزش مردمی و جذاب است، تیم داشته باشد؟
 
وی بیان کرد: من چند سالن والیبال آبادان را هم از نزدیک دیدم و حیف است که باوجود این امکانات سخت‌افزاری ونرم‌افزاری و علاقه‌مندان به این رشته، خوزستان تیمی در لیگ برتر نداشته باشد. منطقه آزاد اروند انصافا علاقه‌مند به کار است و همه این‌ها امتیازی برای استان محسوب می‌شود که باید از آن استفاده کرد. به نظر من آبادان ظرفیت داشتن یک تیم لیگ برتری را دارد و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات والیبال استان نیز باید کمی در این زمینه جدی‌تری باشند. هر کاری شدنی است و تنها پیگیری می‌خواهد.

کارحانه با اشاره به کارگاه آموزشی که در آبادان برای مربیان والیبال با مدرسی وی برگزار شد نیز افزود: آقای ادیبی، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند را پیگیر دیدم و این برای ورزش این منطقه یک امتیاز است. مسوولان این هیات در آبادان راهم  دلسوز و پای کار دیدم و به نظرم برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی می‌تواند سکوی پرتابی برای والیبال این منطقه باشد.

وی همچنین درباره وضعیت خودش نیز عنوان کرد: علی‌رغم این‌که چهار پنج پیشنهاد برای کار داشتم، هدایت تیمی را قبول نکردم. برخی پیشنهادهای من از تیم‌های شهرستانی بود که من دوست نداشتم به شهرستان بروم. یکی دو روز پیش نیز دو باشگاه دیگر به من پیشنهاد دادند که نپذیرفتم. به هرحال امسال را به خودم استراخت دادم.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار