اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
دارنده رکورد جهانی لیفت در مسابقات آفریقای جنوبی:
آن لحظه و آن سکو شاید برای لحظاتی بوده است ولی برای من چندین ماه زحمت و تلاش و دوری از خانواده بوده است، وقتی پرچم کشور بالاتر از پرچم های کشورهای دیگر به اهتزاز در میآید احساس غرور و افتخار کردم.

شوشان - پدرام طاهری: ایمان بویری قویترین مرد ورزش های قدرتی استان، ورزشکار پرافتخار خوزستانی که در سال های سه سال اخیر با کسب عناوین قهرمانی و بر جای نهادن رکورد های قابل توجه در ورزش پاورلیفتینگ پرچم ایران زمین را در عرصه بین المللی برافراشته نموده است، در مصاحبه ای با رسانه ها سکوت را شکسته است و به کاستی ها و موانعی بر سر راه ورزشکاران افتخارآفرین ملی اشاره می کند که نشانگر ضعف در بدنه مدیریت ورزش استان و بی توجهی به قهرمانان غرورآفرین است.در حالی که ورزشکارن حوزه خلیج فارس بابت کسب عناوینی در رتبه های پایین و کم اهمیت از سوی مسئولان عالی رتبه کشور خویش هدایای نفیس دریافت می کنند ولی مشاهده می شود که ورزشکارن پرافتخار ایران زمین که رکورد های قابل توجه از خود برجای می نهند و پرچم کشورمان را در عرصه جهان به احتراز در می آورند نه تنها جایزه ای از سوی مسئولان امر دریافت نمی کنند بلکه هزینه های شرکت در مسابقات بین المللی برای احتزاز پرچم ایران زمین را از جیب خود می پردازند.

رفتار ناآگاهانه برخی مسئولان ورزش با ورزشکاران افتخارساز بین المللی استان بگونه ایست که این پرسش در اذهان مطرح می شود، آیا بدنه ورزش استان از جنس جامعه ورزش هستند و یا اینکه از تجربه کاری به عنوان یک کارشناس در حوزه ورزش برخوردار هستند؟

در کارنامه ورزشی ایمان بویری می توان به موارد ذیل اشاره نمود: قهرمان بیش از 30 دوره استان خوزستان، قهرمان 13 دوره کشور در رشته پاورلیفتینگ ، قهرمان 4 دوره لیفت کشور، رکورد دار اسکات و پرس کشور ، قهرمان 8 دوره قویترین مردان خوزستان( چهار سال پیاپی به عنوان قویترین مرد استان انتخاب شده) ، قهرمان طلایی مسابقات آسیایی هند 2016، نایب قهرمان مسابقات جهانی آرنولد کلاسیک در رشته پاورلیفتینگ آفریقای جنوبی 2017 ، قهرمان طلایی مسابقات پرس سینه آرنولد کلاسیک ژوهانسبورگ 2018 ، رکورددار لیفت جهان در مسابقات آرنولد کلاسیک با ثبت وزنه 550 کیلوگرم. وی همچنین داری مدرک مربیگری بین المللی و دفترچه داوری بین المللی است و به عنوان مربی به مسابقات جهانی آفریقای جنوبی اعزام شده است.

مشروح گفت و گو با ایمان بویری را بخوانید:


1- ورزش پاورلیفتینگ را از چه سالی شروع نمودید؟  

از سن 21 سالگی، ولی شروع ورزش بدنسازی، از سال 1379 در باشگاه انقلاب بود و پس از آن به مدت 3 سال در باشگاه مهاجر در منبع آب که محل سکونت ما بود فعالیت بدنسازی داشتم.

2- شاید برخی هنوز با این ورزش آشنا نباشند درباره ساختار این ورزش بیشتر توضیح دهید؟  

پاورلیفتینگ از سه حرکت اسکات، پرس سینه، لیفت تشکیل شده است که مجموع این سه حرکت را پاورلیفتینگ می گویند. و رشته پاورلیفتینگ را اگر بخواهی به صورت حرفه ای دنبال کنید باید از دو چیز برخوردار باشید. 1- تکنیک 2- قدرت بدنی بالا، این دو در کنارهم کیس پاورکار حرفه ای می سازند.

3- دهه 90 با یک قهرمان خوزستانی در همین رشته گفت و گو داشتیم اشاره داشت به اینکه از هیچ ارگانی حمایت نمی شود و احتمالا با هزینه شخصی باید در مسابقات جهانی حضور یابد آیا قهرمانان ملی و جهانی کشورمان در این رشته در سطح بین المللی حمایت می شوند؟ 

خیر حمایت نمی شویم و همچنان همان روال قبلی ادامه دارد از ورزشکاران و قهرمانان این استان حمایت نمی کنند. بنده برای مسابقاتی که تاکنون رفته ام بیش از 40 میلیون خرج نموده ام و برای مسابقات جهانی آرنولد کلاسیک 20 میلیون وام گرفتم و ماهیانه اقساط این وام را تا سه سال آینده باید پرداخت کنم. جای افسوس دارد که با وجود قهرمانی در همچنین مسابقاتی با چنین سطح بالایی به جای تجلیل سعی به تخریب نمودن ما می نمایند.

4- شما صاحب باشگاه و مدرس این رشته هستید؟

بله از سال 90 مدیریت باشگاه قصرآهنین را به عهده گرفتم و تا به امروز که در خدمت شما هستم بیش از پنجاه قهرمان،خروجی این باشگاه بوده است ، باشگاه قصرآهنین جایگاه پاورلیفتینگ استان خوزستان را رشد داده است و بیش از 10 قهرمان کشور ، پنج قهرمان آسیا وجهان و 35 قهرمان استان را در این باشگاه پرورش داده است.

5- آیا از طرف هیات استان و تربیت بدنی پشتیبانی می شوید با عنایت به اینکه شنیده می شود باشگاه قصرآهنین اهواز از شاخصه های یک باشگاه استاندارد برخوردار است؟   

خیر از هیچ ارگان ورزشی چه هیات استان و چه تربیت بدنی استان خوزستان هیچگونه کمک و حمایتی تا به امروز به باشگاه قصرآهنین نشده است.

6- با اشاره ای که به مشکلات فعالیت داشتید آیا این ورزش در استان رو به رشد است؟   

جواب این سوال بسیار سخت است چون هم می توان گفت بله هم خیر، بله را به این دلیل چون که پتانسیل جوان های خوزستانی بسیار بالا است و بهترین پاورکارهای ایران در خوزستان هستند و خیر هم به این دلیل که جوان های شایسته با بی تفاوتی هئیت نسبت به این ورزش بی انگیزه می شوند و کنارگیری می کنند.

7- شنیده می شود هیات پاورلیفتینگ استان خوزستان به قهرمانان این رشته مدال نمی دهد و تنها به اهدای یک حکم به وسیله برگ آچار اکتفا می کنند آیا این ادعا درست است. چرا؟ 

بله کاملا درست است دلیلش را که باید از خودشان پرسید ولی از دید من فقط به خاطر هزینه است که مدال به ورزشکاران نمی دهند با اینکه  بقیه استان ها حکم و مدال به ورزشکاران خود می دهند.

8- چقدر تلاش نموده اید به صورت آکادمیک و علمی این ورزش را دنبال کنید؟  

خداروشکر 12 سال تلاش در رشته ی پاورلفتینگ و ورزشهای قدرتی بی ثمر نبوده در سال 1390 به عضویت تیم ملی اتحادیه پاورلیفتینگ ایران درآمده ام و تابه امروز سه حکم قهرمانی جهان و آسیا بدست آوردم و در سال 1396 توانستم مدرک مربیگری بین المللی خود را از دستان مهندس فرشید سلطانی ریاست فدراسیون آسیا عضو هئیت رئیسه جهان دریافت نمایم و در سال 97 مدرک داوری بین المللی خود را از دستان حنی اسمیت رئیس فدراسیون آفریقای جنوبی رئیس کمیته فنی جهان دریافت نمایم.

9- زمانی که در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی و آسیایی هند مقام قهرمانی کسب نمودید آن لحظه که بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفتید چه احساسی داشته اید؟   

آن لحظه و آن سکو شاید برای لحظاتی بوده است ولی برای من چندین ماه زحمت و تلاش و دوری از خانواده بوده است وقتی پرچم کشور بالاتر از پرچم های کشورهای دیگر به اهتزاز در میآید احساس غرور و افتخار می کنی چه حسی زیباتر از این همه به احترام پرچم مقدس کشورمان بپاخیزند و سرود ملی کشور عزیزمان ایران در سالن مسابقات طنین انداز شود.

10- شنیده شده که در مسابقات جهانی آفریقای جنوبی(آرنولد کلاسیک) لباس بومی تبار خودتان ایل بختیاری را به تن نموده اید بیشتر توضیح دهید.  

بله، بنده اصالتاً بختیاری هستم و زادگاه پدری من ایذه است بزرگترین افتخار من این بوده که در مسابقات جهانی آرنولد کلاسیک لباس محلی بختیاری را به تن کنم و این لباس را به جهانیان نشان دهم.

11- برنامه ی آینده ات چیست؟  آیا مسابقاتی پیش رو دارید؟  

در پایان سال 97 قصد شرکت در مسابقات قویترین مردان را دارم و در ابتدای سال آینده مسابقات جهانی پاورلفتینگ را خواهم داشت.

12- آیا کسانی در این مسیر بوده اند که به شما کمک کنند و بخواهید قدرشناسی نمایید؟  

بله دوستان زیادی بوده اند که به من کمک کرده اند اگر بخواهم اسم ببرم ممکن است نامی از قلم بیفتد و شرمنده دوستانم شوم یکی از بزرگان این رشته ی ورزشی که به من لطف فراوانی کرد و نمی توان نام نیک این شخص بزرگ را نبرد جناب آقای فرشید سلطانی ریاست محترم فدراسیون آسیا که تمام این مقام ها را مدیون توجه این مرد بزرگ هستم و از ایشان تشکر و قدرانی می کنم، و همچنین باید از خانواده ام که نقش مهمی در پیشرفت و قهرمانی های پیاپی من داشتند، قدرشناسی کنم.

خوشحالی خانواده ام برایم یک دنیا ارزش داشت و باعث شد بی مهری های مسئولین را فراموش کنم.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
علی جبلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۳۰
comment
0
0
comment آقای ایمان بویری واقعاً کارش عالیه حرف ندارن⁦❤️⁩
عشق بچه‌های خوزستانه ⁦❤️⁩⁦❤️⁩
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار