شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
شوشان - منوچهر دوستی:

بطور یقین همه جوامع در دنیا با مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و تربیتی متفاوتی روبرو هستندکه بخشی ازآنها در اثر گذر زمان و بی توجهی یا کم توجهی دست اندرکاران جوامع مورداشاره یا به تهدید تبدیل شده و یا به یک بحران حل نشدنی تغییر ماهیت داده اند.

درمقابل جوامع دیگری هم با پذیرش چنین تهدیدهایی و با استفاده از تجارب ارزنده جوامع یا کشورهای دیگر و یا با بکار بستن روشهای کارشناسی منطبق با علوم و فنون روز و نظر کارشناسان مرتبط، درتلاش هستند تا برای کاهش یا حذف چنین پدیده‌ها یا معضلات و مشکلاتی همواره چاره جویی کنند.

درکشور ما نیز از آنجایی که این پدیده در سه ده اخیر، به شیوه ناباورانه و دور از انتظار و به تبع مشکلات اقتصادی و بی توجهی به روستاها و عامل حاشیه نشینی، و سایرموارد و فاکتورهای تشدیدکننده این واقعیت گسترش یافته و جدا امروز و آینده در صورت بی توجهی و عدم چاره اندیشی برای کاستن ازنقش و جایگاه آن، خواه ناخواه به یک بحران مفصل‌تر تبدیل خواهد گردید و این پدیده و موارد مشابه تاثیرات نامطلوبی را در زمینه های مختلف و امور زیر و رو بنایی برجای می گذارد، براین مبنا درکنار اهمیت موضوع و وجود چنین پدیده ای در کلانشهر اهواز که متاسفانه به وفور قابل ملاحظه است ضرورت دارد تا دستگاههای مسول و متولی مختلفی که در بخش مدیریت همچون دستگاه های اجرایی (استانداری خوزستان، فرمانداری، سیستم قضایی، نظامی و انتظامی، ادارات بهزیستی و .... محکمتر پای کارآمده و در این راه شهرداری اهواز را یاری گر شوند. 

باید این واقعیت روشن را پذیرفت و باور کنیم که توان و بودجه و درآمد و هزینه های سنگین چنین اموری به تنهایی از عهده شهرداری اهواز خارج است و اعتقاد بر آن است با پر رنگ تر شدن نقش سایر دستگاه‌ها می توان بر این گونه مشکلات و معضلات به خوبی به موفقیت دست یافت.

از یاد نبریم که این کودکان و آینده آنها نیازمند توجه، برنامه ریزی و اقدام و عمل ما هستند و می طلبد تا در این راه به دقت برای برون رفت آنها از این وضعیت ناخواسته زمان، مدیریت، هزینه و همت باید لحاظ کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار