شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
آش نپخته‌ی سیاسی، کمر خوزستان را شکسته است؛
شوشان - علی اصغر دهپور:

آورده ی یک قوم و جامعه، در پس مطالبه ی اجتماعی و اقتصادی آن، به اتمسفری بستگی دارد که بر تفکر آن اجتماع گسترده است. بیس ذهنی شعور اجتماعی مردم خوزستان را عده ای بیش از اندازه سیاسی کردند.نگاه کاسبکارانه سیاسی استان، فرصت چانه زنی را در مجادلات کشوری بشدت ضعیف کرده است و نتیجه آن چیزی می شود که اکنون در تمام ابعاد استان به  ابرچالش تبدیل شده اند. نگاه مطبوعاتی استان در بسیاری از رسانه ها و سایت های آن بیمار است.اندازه گیری و سنجش عملکردهای مدیران و نمایندگان و کنشگران استان با مترهای سیاسی اصولگرایی و اصلاح طلبی و غیره، جفا در حق مردم خوزستان و خیانت در حق مطالباتی به مانند کارون است. 

چه کسی این حق را بما داده است که اگر نماینده ای در راستای مطالبات استان فارغ از اینکه در جناح ما باشد یانه، و از اختیارات قانونی خود در مجلس استفاده می کند تا صدای اعتراض خود را به یک تصمیم نادرست بلند کند او را صرف اینکه در زمره ی نگاه سیاسی طیف ما نیست از جانب قاطبه مردم خوزستان  متهم به خیانت کنیم.  مردم خوزستان از این فضای نپخته ی سیاسی خسته شده اند، پس بگذارید سرچشمه های کارون را نیز خشک کنند تا خیال همه از این همه پلشتی آسوده شود. 

در استان آنقدر تب سیاسی در بین برخی از نپخته های سیاسی بالا گرفته است که حاضر هستند آب کارون را بخاطر شکست فلان نماینده که صرف اینکه در خط فکری آنان نیست ببرند و فقط دلخوش به شکست رقیب خود در مجلس یا استان باشند حال هر جفایی هم در حق استان صورت پذیرد برایشان مهم نیست.

تا دیر نشده است سران اصلاحات و اصولگرایی در استان ،سررشته ی کارهای مجموعه خود را از دست کاسبکاران و نپختگان بگیرند وگرنه این جماعتی که این روزها از هر دو طیف خود را پرچم دار تفکری میدانند و بدون تجزیه و تفکر به هر کسی تهمت افترا میزنند وضعیت را برای خود آنان نیز سخت خواهند کرد.

اینکه چرا در چنین مواقعی اتفاق نظر در فضای رسانه ای برای همدلی جهت کمک به طیف نماینده های استان بوجود نمی آید و خود زنی ها نه از بیرون استان بلکه از درون بدنه خوزستان است، همان دردی ست که می پنداریم که بهتر است تا کارون را ببرند و آنرا برای ما خشک کنند، چون بیس فکری اصفهان و مردم آن بر منافع عمومی و حمایتی می چرخد نه براساس منافع شخصی و نپخته ی سیاسی.

در اصفهان دعواهای سیاسی فقط در نگاه کلان کشوری نخبگان آن وجود دارد نه در مناسبت های تولد و بله برونی سایت ها و نشریات آن مانند برخی از رسانه های خوزستان.

برای این است که می گوییم بگذارید کارون را ببرند چون خوزستان بیش از اندازه سیاسی شده است. وقتی در دعواهای سیاسی و حزبی از منافع مردم هزینه می کنیم و آنچه منافع عمومی ست را حاضریم برای کوبیدن طرف مقابل هزینه کنیم پس همان بهتر که کارون را خشک کنند  و آب آنرا ببرند.برخی از ژورنالیست های ما از آن ور بام ما را زمین می آندازند.در این خوزستان بیش از اندازه آش شور شده است و این آش شور و نپخته کمر خوزستان را شکسته است نه چیز دیگری.

بگذارید کارون را ببرند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار