اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
آرش دُر با حضور در صحن علني شوراي اسلامي شهر با قرائت پاسخ هاي نامه هاي ارسالي شهرداري شوشتر تقريبا دو ساعت وقت شوراي شهر را به حاشيه برد.
شهردار شوشتر با حضور در جلسه چهار ساعته شوراي اسلامي شهر شوشتر برنامه هاي خود را براي مديريت شهري در شش ماه آينده ارائه كرد و پس از ارائه برنامه چهره اعضاي شوراي شهر همه در هم رفت و به نحوه ارائه برنامه ها گلايه كردند.

آرش دُر با حضور در صحن علني شوراي اسلامي شهر با قرائت پاسخ هاي نامه هاي ارسالي شهرداري شوشتر تقريبا دو ساعت وقت شوراي شهر را به حاشيه برد.

پرسش سئوالات از شهردار و رفتن به حاشيه و عدم مديريت جلسه براي سخن گفتن در راستاي دستور كار جلسه از جمله مسائلي بود كه بارها از سوي برخي اعضاي شوراي شهر تذكر داده شد.

شهردار شوشتر در بخش ارائه برنامه ها تنها به اين سه برنامه ارائه اشاره كرد و گفت: «آسفالت، كيفي شدن حمل زباله و فضاي سبز».

با توجه به روند ارائه برنامه در صحن علني شوراي شهر در روز گذشته مشخص است كه در آينده شهر چه اتفاقي خواهد افتاد زيرا با كلي گويي و مبهم نگاري نمي توان شهر را مديريت كرد.

از طرفي ديگر اين مسائلي كه براي برنامه در صحن علني ارائه شده است همگي از وظايف ذاتي شهرداري است و شهرداري كه زباله شهر را جمع نكند و خيابان آسفالت نكند و فضاي سبز شهر را آبياري نكند پس چه اقدامي به عنوان شهرداري انجام مي دهد.

نبود برنامه عمراني براي شهر شوشتر و منوط كردن همه برنامه ها به بودجه شهرداري در سال جاري به نحوي شانه خالي كردن از بار مسئوليت عمراني شهر است و به اين دليل مردم نبايد انتظار تحولي در سيما و منظر شهري و عمران شهري داشته باشند.

بر اساس قانون مي توان تعهداتي را در شرايط كنوني ايجاد كرد و سپس در متمم بودجه شهرداري از سوي شوراي اسلامي شهر آنها را تصويب كرد ولي تغييرات اينچنيني نيز در دستور كار شوراي اسلامي شهر و شهرداري قرار ندارد.

از سويي ديگر برخي از بيرون و داخل شوراي شهر به تغيير شهر تاكيد دارند و بايد در پاسخ اين افراد گفت كه تغيير غيركارشناسي شهر نيز هدف نيست و بايد به فكر تغييراتي زيربنايي و اساسي در شهر باشيم و اصطلاحا بزك كردن شهر با رنگ آميزي و لامپ رنگي از اهداف مردم نيست و مردم شوشتر انتظار تحول اساسي دارند.

شوراي اسلامي شهر در شرايط كنوني به پروژه هاي كوچك و غير اصولي مشغول نباشد و به مديريت كلان شهري و روان سازي ترافيك و زيباسازي منظر شهري و اتمام پزوژه هاي نيمه تمام همت گزيند.

جمع آوري زباله و ... درخواست هاي بسيار كوچكي است كه مردم دارند و اين درخواست ها نيز بسيار معنا دارد زيرا نهاد شهرداري با گزينش افراد كم توان به حدي ناتوان شده است كه مردم تنها درخواست شست و شوي خيابان و جمع كردن زباله را دارند و تغيير اساسي را از ذهن خود بدر كرده اند.

البته در روزهاي آينده اگر وضعيت تغييرات در شهر شوشتر به همين منوال طي شود همين رويكرد نيز نسبت به شوراي اسلامي شهر در اذهان تداعي مي شود و مردم فتيله انتظارات را از اين نهاد نيز پايين خواهند كشيد.

منبع: سایت شوشترنامه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار