اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان:
رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان گفت: یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود تا دامدار، دام زنده خود را به دلال بفروشد آن است که از دامدار حمایت نمی‌شود.

جواد ابراهیمی با اشاره به بحث قاچاق دام زنده عنوان کرد: خوشبختانه با رصد انجام‌گرفته از مرزهای استان شاهد قاچاق دام زنده نیستیم اما این کار از دیگر مرزهای کشور که به نوعی مرزهای کوهستانی هستند، انجام می‌شود.

وی افزود: مرزهای استان خوزستان به صورت دشت هستند و امکان اینکه به توان به راحتی دام زنده را از آن قاچاق کرد وجود ندارد اما قاچاق دام زنده از مرزهای مجاور استان خوزستان انجام می‌شود.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان تصریح کرد: براساس آنچه که ما می‌دانیم، دلالان دام سبک را از دامداران به صورت زنده قپان، کیلویی 45 هزار تومان خریداری می‌کنند و در مرزها آن را به دیگر دلال کیلویی 70 هزار تومان واگذار می‌کنند و دلالی که دام قاچاق را در کشور مقصد حمل می‌کند، دام زنده را کیلویی حدود 300 هزار تومان عرضه می‌کند.

ابراهیمی با بیان اینکه قاچاق دام زنده تیشه به ریشه صنعت دامداری کشور و استان است، ادامه داد: با توجه به این شرایطی که در بحث قیمت دام زنده وجود دارد، باعث می‌شود که عده بسیاری طمع کنند و با این شرایط دام زنده خود را به صورت قاچاق به آنسوی مرزها بفرستند. 

وی عنوان کرد: اگر چنین شرایطی در کشور ادامه پیدا کند، به زودی شاهد نابودی صنعت دامداری در استان خوزستان و کشور خواهیم بود و در این زمینه همچنین باید در جست و جوی دام اصیل باشیم تا بتوانیم نژاد برخی از دام‌ها را حفظ و نسبت به تولید دام اقدام کنیم.

رییس هیأت مدیره اتحادیه دامداران خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عواملی که باعث می‌شود دامدار، دام زنده خود را به دلال بفروشد آن است که از دامدار حمایت نمی‌شود. دامداران نمی‌توانند با هزینه‌های بالای تامین نهاده‌ها، دام خود را نگهداری کنند و این موضوع باعث می‌شود تا دام‌ها را به دلالان بفروشند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر شرایط برای دامداران فراهم شود تا نهاده مورد نیاز دامداران با قیمت مناسب تامین شود، قطعا شرایطی به وجود خواهد آمد تا دامدار، دام خود را پرورش دهد و آن را به دلال واگذار نکند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار