اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
نایب‌رییس کمیسیون انرژی:
نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مطرح شده تحت عنوان طرح سهمیه بندی بنزین و اعطای روزانه یک لیتر بنزین برای هر ایرانی، گفت: اجرای این طرح باعث افزایش قیمت بنزین و به تبع آن افزایش قیمت ده‌ها کالای اساسی مورد نیاز مردم می‌شود و رکود و تورم فراوانی را در کشور رقم می‌زند.
هدایت الله خادمی با اشاره به پیشنهادات برخی نمایندگان برای سهمیه بندی بنزین، اظهار کرد: این طرح دارای اشکالات فراوانی است. یکی از مضرات این طرح آن است که به جای اینکه منابع کشور را صرف تولید و توسعه کنیم، این منابع را در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا آن را مصرف کنند و هیچ اثری از آن در توسعه و اشتغال شاهد نباشیم.

وی با بیان اینکه اگر این طرح اجرایی شود، مردم بیش از همه متضرر خواهند شد، گفت: قرار است روزانه یک لیتر بنزین به هر فرد داده شود که با جمع‌بندی ماهانه می‌توان گفت، ماهانه 30 لیتر بنزین به هر فرد تعلق می‌گیرد و این موضوع ارتباطی به اینکه یک فرد خودرو داشته باشد یا خیر، ندارد. 

خادمی عنوان کرد: در این زمینه ماهانه 30 لیتر بنزین برای کسانی که خودرو دارند کافی نیست و آن افراد باید اضافه بنزین مورد نیاز خود را از سهمیه افرادی که خودرو ندارند، خریداری کنند اما قطعا سازوکاری وجود خواهد داشت که افراد نتوانند از اشخاص بنزین خریداری کنند و این مساله نیز به یک راه حل نیاز دارد.

وی ادامه داد: مثلا باید برای این کار یک شرکت یا سازمانی در نظر گرفته شود تا سهمیه بنزین افرادی که خودرو ندارند را جمع‌آوری و آن را به مردم عرضه کند که این موضوع نیاز به هزینه دارد و قطعا این بنزین را نمی‌توان با همان نرخ اولیه عرضه کرد و باعث افزایش قیمت بنزین می‌شود. 

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اجرای این طرح باعث افزایش قیمت بنزین و به تبع آن افزایش قیمت ده‌ها کالای اساسی مورد نیاز مردم می‌شود و رکود و تورم فراوانی را در کشور رقم می‌زند.

خادمی خاطرنشان کرد: این موضوع همچنین توقعی را برای مردم ایجاد می‌کند که هر سال باید سهمیه اختصاص پیدا کرده به آن‌ها افزایش پیدا کند و این موضوع نیز شرایط را برای دولت دشوار و همچنین باعث هدررفت منابع کشور می‌شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار