اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶
نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: جوانان، مخاطب این سخن رهبر هستند؛ جوانان به هوش باشند و خواسته رهبر را نصب العین قرار دهند.

آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، امروز (پنجم بهمن‌ماه) در خطبه‌های نماز جمعه اهواز با بیان اینکه تقوا سبب نجات از مهالک دنیا و آخرت می‌شود، اظهار کرد: تقوا برای جامعه اسلامی رمز حیات و نردبان ترقی است. آیات قرآن سرشار از دعوت به قیام و برپایی عدالت، امر به معروف و نهی از منکر و پایداری و صبر در راه خداوند است. این روزها هم روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و از این آیات می‌توان نظر اسلام را درباره انقلاب اسلامی دانست.
 
وی بیان کرد: روایتی از امام موسی بن جعفر(ع) وجود دارد که فرمودند: «مردی از قم برمی‌خیزد که مردم را به حق دعوت می‌کند و عده‌ای مانند پاره‌های پولاد، گرد او جمع می‌شوند که طوفان، آنها را متزلزل نمی‌کند و از دشمن نمی‌ترسند.» این روایت بر امام راحل بنیان گذار انقلاب اسلامی تطبیق می‌شود.
 
آیت‌الله موسوی جزایری ادامه داد: امام خمینی(ره) احساس کردند که اوضاع فرق کرده است و اگر قیام کنند بر خلاف دوران ائمه که یار و یاور نداشتند، یارانی خواهد داشت و پیروزی از جانب خدای بزرگ حواله خواهد شد. ایشان قیام را تکلیف شرعی خود می‌دیدند. ملت ایران ملتی رشید، صبور، مقاوم و ایثارگر است. زمان آن رسیده بود که امام از جای برخیزد و پرچم هدایت مردم را برافرازد و این کار را انجام داد و به هدف خود نائل شد. 
 
نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به مفاسد و جنایات حکومت پهلوی که برای منهدم کردن دین اسلام کمر بسته بود، اظهار کرد: کل تولید نفت کشور از خوزستان بود. رئیس شرکت نفت در آن زمان یک آمریکایی بود. ما در آن دوران این مسایل را مشاهده می‌کردیم. خوزستان قطب کشاورزی بود. رئیس دانشکده کشاورزی که طراحی برنامه‌های کشاورزی استان بر عهده او بود، زنی از انگلیس بود. اینها همه نمونه‌های نفوذ جاسوسان انگلیسی در کشورمان بود. امام راحل احساس خطر کردند و این احساس به جا بود، زیرا اینها در شان ملت مسلمان و استقلال طلب ما نبود.
 
وی همچنین با اشاره به خبر آزاد شدن مرضیه هاشمی اظهار کرد: او یک زن آمریکایی است که وقتی انقلاب اسلامی ما پیروز شد مذهب تشیع را برگزید و به ایران آمد. پس از آن در شبکه‌های رادیویی خارجی مشغول خدمت شد. او بدون هیچ اتهامی به مدت 11 روز دستگیر می‌شود. این کار برای کشورهای غربی مایه رسوایی و ننگ است. 
 
امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در هفته گذشته مقام معظم رهبری در یکی از دیدارهایشان فرمودند برای ادامه حرکت علمی کشور شب و روز نشناسید. جوانان، مخاطب این سخن رهبر هستند. ای جوانان مطالعه کنید، تحقیق و پژوهش کنید، شرکت دانش بنیان تاسیس کنید و کشورتان را به اوج برسانید. در حال حاضر ۴۵۰ شرکت دانش بنیان در تهران مشغول هستند و شب و روز کار می‌کنند. ما قله‌های بزرگی فتح کردیم اما این حرکت ادامه دارد. جوانان به هوش باشید. خواسته رهبرتان را نصب‌العین قرار دهید و در کار علمی شب و روز نشناسید. 
 
وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری گفت: حمایت از کالای ایرانی یعنی قاچاق متوقف شود، کارخانجات خود را توسعه دهیم و پشتیبانی کنیم تا از کالاهای خارجی بی نیاز شویم. ملت و دولت باید به تکلیف اقتصاد مقاومتی عمل کنند. 
 
آیت‌الله موسوی جزایری گفت: در هفته گذشته سران عشایر عرب خرمشهر و آبادان و شادگان جلسه‌ای در اعلام حمایت از نظام اسلامی و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری داشتند. از آنها قدردانی کردیم. در کنار این برنامه وکیل آیت‌الله العظمی سیستانی ما را به بازدید از یک مرکز درمانی در خرمشهر دعوت کردند. ۱۵ یا ۱۶ سال پیش کلنگ این مرکز به زمین زده و بخشی از کار انجام شده بود ولی سالها متوقف شد تا اینکه این مطلب به آیت الله سیستانی ابلاغ شد و ایشان امر کردند که دفترشان در قم پشتیبانی کند و این کار تکمیل شود. خدا را شکر یک مرکز درمانی پیشرفته و مجهز به تجهیزات مدرن پزشکی راه اندازی شد. لازم می دانم از این تریبون از این مرجع و نمایندگان ایشان تشکر کنم.
 
وی در ادامه با اشاره به بخشی از تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی گفت: روز ۵ بهمن اعلام کردند امام ششم وارد کشور می شود. بختیار دستور داد تمام فرودگاه ها بسته شوند. امام فرمودند در اولین فرصت به ایران خواهم رفت تا با مردم خودم باشم یا با آنها کشته شوم و یا حقوق ملت را احیا کنم. امام پیام دیگری برای دولت آمریکا فرستاد به این مضمون که این قدر از این دولت غیرقانونی پشتیبانی نکنید. من دولت موقت تعیین می کنم و خواهید دید ما با مردم آمریکا دشمنی نداریم. جمهوری اسلامی بر مبنای احکام اسلام استوار است و چیزی جز بشر دوستی نیست. 
 
امام جمعه اهواز اظهار کرد: از آن طرف وقتی مردم و علما جسارت بختیار را دیدند، تظاهرات شروع شد؛ در دانشگاه تهران تحصن کردند، بالاخره دولت بختیار عقب نشینی کرد و در روز ۱۰ بهمن همه فرودگاه ها باز شد و امام ظفرمندانه به ایران بازگشتند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار