اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از راه‌اندازی میز محیط زیست در مجمع خبر داد.
هژیر کیانی اظهار کرد: در نشست تخصصی تشکل‌های محیط زیست خوزستان که هفته گذشته با حضور دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین رئیس هیات مدیره انجمن صنفی مهندسین آب و دبیر کمیته حقوقی تشکل‌های محیط زیستی در اهواز برگزار شد، به شکل مشخص سه ایده و طرح پیشنهادی را تشریح کردیم که با استقبال دبیر مجمع مواجه شد.

وی افزود: طرح مرکز پایش سند ملی محیط زیست، طرح صندوق ضمانت غرامت‌های محیط زیست و طرح پارلمان آب به جای شورای عالی آب از جمله طرح‌هایی بود که برای تحقق اهداف سند ملی محیط زیست و اصل پنجاهم قانون اساسی و برون‌رفت کشور از شرایط موجود محیط زیستی در این نشست ارائه شد. 

کیانی ادامه داد: دکتر رضایی نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های مردمی برای محیط زیست عنوان کرد که فعالیت‌های داوطلبانه اقدامات ملی برای مردم و نظام است و با مطالبه‌گری، قوای سه‌گانه را در برابر مردم پاسخگو می‌کنیم. 

وی اظهار کرد: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با تاکید بر اهمیت حیاتی محیط زیست و حقابه‌ها و سهم محیط زیستی تالاب‌ها و رودخانه‌ها عنوان کرد که اگر همان‌گونه که سهم آب شرب، صنعت و کشاورزی تعیین می‌شود،‌ سهم حقابه‌های محیط زیستی رودخانه‌ها و تالاب‌های خوزستان هم رعایت می‌شد امروز شرایط موجود را نداشتیم و همان‌گونه که مردم ‌از آب کارون سهم دارند، خود رود کارون هم از این آب سهم دارد و باید به حیات خود ادامه بدهد.

دبیر شورای هماهنگی تشکل‌های محیط زیست و منابع طبیعی خوزستان گفت: وی همچنین از راه‌اندازی میز محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت مشارکت و بیان نظرات سازمان‌های مردم‌نهاد خبر داد. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار