اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
از ساعت‌های ابتدایی صبح امروز (9 بهمن‌ماه) شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه در محاصره آب قرار گرفته است و نیروهای امدادی در حال کمک به مردم هستند.
به گفته مردم منطقه از شب گذشته که سیل‌بند رفیع شکسته است، آب وارد شهر شده و شرایط را بسیار دشوار کرده است.

با توجه به ورود آب به میدان ورودی شهر، نیروهای امدادی، ارتش و نیروهای مردمی در حال ترمیم سیل‌بندها برای جلوگیری از ورود آب به خانه‌ها هستند اما شدت جریان آب در منطقه بسیار زیاد است.

به همه ساکنان رفیع اخطار داده شده که باید شهر را تخلیه کنند، زیرا احتمال ورود سیلاب به منازل در این منطقه بسیار زیاد است.

نیروهای ارتش، سپاه، هلال احمر و نیروهای مردمی در حال تخلیه شهر هستند و خودروهای امدادی نیز برای ارائه کمک و حمل و نقل مردم به مناطق امن در حال ورود به منطقه هستند.

علی‌رغم هشدارهایی که به مردم داده شده، تنها بخشی از مردم شهر را تخلیه کرده‌اند و بیش از نصفی از ساکنان رفیع هنوز در منازل خود هستند.

تعدادی از مردم به وسیله خودروهای شخصی در حال خاکریزی برای جلوگیری از ورود آب به خیابان‌ها و خانه‌های خود هستند اما حجم آب جاری شده در منطقه بسیار زیاد است.

یکی از شهروندان که در حال ترک منطقه است می‌گوید: آب وارد شهر شده و کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. به ما گفته شده که منطقه را ترک کنیم و ما نیز در حال ترک شهر هستیم.

اما یکی دیگر از اهالی رفیع می‌گوید: نمی‌توانیم خانه‌هایمان را خالی کنیم. ما جایی برای رفتن نداریم باید در خانه بمانیم. مردمی که از منطقه می‌روند حتما جایی برای رفتن دارند.

سیل‌بند رفیع تا پایان امروز ترمیم می‌شود

حسن شریفی، معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار هویزه، گفت: بر اثر طغیان رودخانه نیسان، شهر رفیع در محاصره آب قرار گرفته است اما اوضاع تحت کنترل است.

وی افزود: از شب گذشته سیل‌بندی که مانع ورود آب به شهر رفیع می‌شد، شکسته شده و آب به ورودی شهر رفیع وارد شد و اکنون شهر در محاصره آب است.

معاون فرماندار هویزه ادامه داد: به همه مردم گفته‌ایم که شهر را خالی کنند و مدارس را نیز امروز و روز گذشته تعطیل اعلام کردیم.

وی عنوان کرد: در تلاش هستیم که سیل‌بند شکسته شده در رفیع را ترمیم کنیم. اگر نیروها و امکانات مورد نیاز برای ترمیم سیل‌بند به موقع به منطقه برسند، تا پایان امروز سیل‌بند را ترمیم خواهیم کرد.

شریفی خاطرنشان کرد: پس از ترمیم سیل‌بند، مجددا به مردم اجازه خواهیم داد تا به شهر بازگردند زیرا اگر سیل‌بند ترمیم شود، دیگر خطری شهر را تهدید نمی‌کند.

براساس این گزارش؛ بسیاری از اراضی کشاورزی منطقه که در مسیر سیل‌بند رفیع قرار داشتند، به زیر آب رفته‌اند. همچنین پس از شکسته شدن این سیل‌بند، آب وارد مزارعی شده که پس از سیل‌بند قرار داشتند.

کشاورزان رفیع از اوضاع منطقه بسیار ناراضی هستند و اقداماتی را که در راستای ترمیم سیل‌بندها انجام می‌گیرد، کند می‌دانند.

تعدادی از کشاورزان برای جلوگیری از ورود آب به مزارع خود، به کمک چوب و گونی‌های خاک در حال احداث سیل‌بند هستند اما جریان آب به شکلی است که این کار تقریبا بی‌فایده است و آب به مزارع وارد شده است.

بسیاری از اهالی رفیع در محل شکستگی سیل‌بند منطقه تجمع کرده‌اند و خواهان سرعت بخشیدن به عملیات ترمیم این سیل‌بند هستند.

کامیون‌های خاک و ماشین‌آلات راهداری در حال وارد شدن به منطقه هستند تا خاک و تجهیزات مورد نیاز ترمیم سیل‌بند را تامین کنند. تجمع اهالی رفیع در منطقه روند عملیات ترمیم را با مشکل مواجه کرده است و مسئولان از مردم درخواست دارند تا منطقه را ترک کنند.

مردم به کمک نیروهای امدادی در حال ترمیم سیل‌بند رفیع هستند. تقریبا بیش از نیمی از سیل بند با تلاش مردم ترمیم شده است و مردم از این موضوع بسیار خوشحال هستند.

تلاش مردم و نیروها برای تکمیل سیل‌بند ادمه دارد. کامیون‌های سنگ و و نی نیز برای مهار کامل آب ورودی به رفیع در حال ورود به منطقه هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار