اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۴۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت سیل‌بندهای رفیع و آلبوعفری گفت: سیل بند رفیع به طور کامل ترمیم و آب‌بندی شده است اما سیل‌بند روستای آلبوعفری فقط ترمیم شده و مراحل آب‌بندی آن تا فردا ادامه خواهد داشت.
حمیدرضا لشکری با اشاره به آخرین وضعیت سیل‌بندهای شکسته‌شده در  رفیع و آلبوعفری اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های امسال شرایط آورد رودخانه کرخه به شکلی بود که در برخی از مناطق این حوضه آبی شاهد شکستگی‌هایی در سیل‌بندها بودیم اما خوشبختانه تا کنون با اقداماتی که انجام گرفته است این سیل‌بندها ترمیم شده‌اند.

وی افزود: در حوضه کرخه، ابتدا شاهد شکستگی سیل‌بندی در منطقه بنی نعامه بودیم که در این زمینه با توجه به همکاری بسیار خوب مردم، شکستگی ایجادشده در سیل‌بند منطقه به سرعت ترمیم و جلوی ورود آب به منطقه گرفته شد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه در حوضه کرخه علاوه بر شکستگی سیل‌بند در بنی نعامه، شاهد شکستگی سیل‌بندهای رفیع و آلبوعفری نیز بودیم، تصریح کرد: در شکستگی سیل‌بند رفیع، با توجه به اینکه این سیل‌بند در نزدیکی شهر قرار داشت، شاهد محاصره شهر از آب بودیم اما خوشبختانه با همت همه دستگاه‌های اجرایی در منطقه و کمک و همراهی مردم شاهد ترمیم این سیل‌بند بودیم.

لشکری ادامه داد: سیل‌بند رفیع در حال حاضر به طور کامل ترمیم و حتی آب‌بندی شده است و مشکلی در این زمینه برای شهر رفیع وجود ندارد. در این زمینه کار را متوقف نخواهیم کرد و با همراهی تیم مدیریت بحران استان و سایر بخش‌ها، نقاطی که در سیل‌بندها دارای وضعیت بحرانی هستند را نیز شناسایی و ترمیم خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: در نقاطی از سیل‌بندها که احتمال بروز شکستگی وجود دارد، با توجه به شناسایی‌های انجام‌شده کار ترمیم را در دستور قرار خواهیم داد و با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به ترمیم و تقویت آن نقاط نیز اقدام خواهیم کرد.

سرپرست معاونت حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به وقوع سیلاب در روستای آلبوعفری سوسنگرد، اظهار کرد: در حال حاضر شکستگی ایجاد شده در سیل بند روستای آلبوعفری ترمیم شده است و اکنون در تلاش برای آب‌بندی آن هستیم. امیدواریم تا فردا آب‌بندی این سیل‌بند نیز به اتمام برسد و دیگر مشکلی در این روستا نداشته باشیم.

لشکری بیان کرد: وضعیت حوضه کرخه با توجه به میزان ورودی و خروجی آن، به شکلی است که تا پایان سال آبی باید آمادگی لازم را برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی داشته باشیم و در این زمینه همه باید پای کار باشند تا شاهد مشکلی برای مردم و کشاورزان نباشیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار