اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۴
استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان گفت: با توجه به گرانی‌های اخیر ممکن است برخی خانوارها مورد تهدید قرار بگیرند و باید مشخص شود چه مناطق یا خانواری در معرض تهدید هستند.
غلامرضا شریعتی در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (23 بهمن‌ماه) برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، اظهار کرد: مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن ماه مجدداً بیعت خود را با امام(ره) و مقام معظم رهبری تجدید کردند.

وی تصریح کرد: شورای سلامت یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین شوراهای خوزستان است که باید مصوبات آن مدنظر قرار گیرد. همه امور مرتبط با سلامت به طور مستقیم و غیرمستقیم به شورای سلامت مرتبط می‌شود و مدیران باید به مصوبات این شورا عمل کنند.

شریعتی بیان کرد: اهمیت امنیت غذایی و ایجاد زیرساخت‌های آن بر کسی پوشیده نیست. در این راستا بر لزوم نظارت و کنترل محصولات غذایی توسط مدیران مربوطه تأکید می‌کنم.

استاندار خوزستان عنوان کرد: با توجه به گرانی‌های اخیر ممکن است برخی خانوارها مورد تهدید قرار بگیرند که باید وزارت بهداشت و درمان، وزارت رفاه، بهزیستی و کمیته امداد این موضوع را بررسی کنند و طرحی ارائه شود و مشخص شود که چه مناطق یا خانوارهایی در معرض تهدید هستند تا در حد توان اقدام کنیم.

وی بیان کرد: بحث امنیت غذایی مسأله‌ای نیست که اکنون خود را نشان دهد. ممکن است 10 تا 12 سال آینده آثار کمبود امنیت غذایی و نداشتن تغذیه مناسب بر رشد کودکان و نوجوانان مشاهده شود.

استاندار خوزستان با اشاره به بیماری‌های مشترک انسان و حیوان، بیان کرد: باید با حضور دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، اداره‌کل امور شهری و شهرداری‌ها کمیته‌ای تشکیل و طرحی ارائه و اجرا شود. اینکه بخواهیم برای وظایف جاری شهرداری‌ها نیز از سازمان برنامه و بودجه، بودجه دهیم، وجاهت ندارد.

وی افزود: شهرداری‌ها مطالبات خود را بابت سایر موضوعات اخذ می‌کنند و باید وظایف‌شان را نیز انجام دهند. همان‌طور که شهرداری برای گرفتن حقوقش حکم قضایی می‌گیرد، دستگاه‌ها نیز برای انجام امور جامعه و مخصوصا سلامت مردم از این راه استفاده کنند. اگر شهرداری‌ها به وظایف‌شان عمل نکنند مجبوریم از اهرم‌های دیگر استفاده کنیم.

شریعتی بیان کرد: مرگ و میر ناشی از حیوان گزیدگی در چهار سال گذشته چهار مورد بوده است و آمار بالایی نیست اما بیش از 700 مورد حیوان‌گزیدگی در شوشتر نگران‌کننده است که باید راهکاری ارائه شود که حقوق جامعه و انسان حفظ شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار