اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۲
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به سیلاب‌های اخیر، گفت: پس از سیلاب، بیماری‌های ناشی از آلودگی آب و فاضلاب وجود دارد که باید دانشگاه علوم پزشکی نظارت را تشدید و همچنین اکیپ‌های متخصص به این مناطق اعزام کنند.
کیامرث حاجی‌زاده در جلسه شورای سلامت خوزستان که امروز (23 بهمن ماه) در استانداری برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در بحث مقابله با سیلاب، اظهار کرد: میانگین بارندگی چهار ماه گذشته خوزستان 380 میلی‌متر بوده که تقریبا این بارندگی‌ها رکورد بارندگی 50 سال را شکست و هم‌اکنون سدهای خوزستان در آستانه پر شدن هستند.

وی با بیان اینکه ورودی سیلاب در یک ساعت در کرخه 6800 مترمکعب بر ثانیه بوده است، تصریح کرد: علیرغم این وضعیت اما همراهی اعضای شورای مدیریت بحران موجب شد که وقایع سال 95 تکرار نشود. اکنون نیز علت بالا آمدن رودخانه‌ها در حوزه کرخه افزایش میزان خروجی سدها است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: از دانشگاه علوم پزشکی در بحث مقابله با بیماری‌های پس از سیلاب تشکر می‌کنیم.

حاجی‌زاده بیان کرد: در برخی مناطق کدورت آب به 20 هزار رسید که این کدورت آب مشکلاتی در تصفیه و کلر‌زنی آب ایجاد می‌کند و در این وضعیت باید آب آشامیدنی سالم در اختیار مردم قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تأکید بر لزوم کنترل و افزایش کلرسنجی آب آشامیدنی، گفت: شرکت‌های آب و فاضلاب ملزم هستند آب آشامیدنی مردم را تأمین کنند.

حاجی‌زاده با اشاره به بالازدگی فاضلاب، گفت: انتهای فاضلاب اکثر شهرها به سمت رودخانه است و اکنون سطح آب رودخانه‌ها از سطح فاضلاب بالاتر شده است. اکنون حجم ورودی، آب در مقطع اهواز 1400 مترمکعب در ثانیه و 14 برابر تابستان است که این موضوع موجب پس‌زدگی فاضلاب می‌شود.

وی افزود: در بسیاری از شهرها به ویژه اهواز، و شهرهای مانند رفیع و بستان به دلیل بالا بودن سطح آب، آب به خیابان‌ها رسیده است که باید تیم‌های امداد و نجات و شرکت‌های آب فاضلاب در این مناطق حضور یابند و اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی افزود: پس از سیلاب بیماری‌های ناشی از آلودگی آب و فاضلاب وجود دارد که باید دانشگاه علوم پزشکی نظارت را تشدید کند و همچنین اکیپ‌های متخصص به این مناطق اعزام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: برای پایان هفته، بارندگی در خوزستان پیش‌بینی شده است. اکنون سدهای خوزستان لبریز هستند. بنابراین برای پیشگیری از حوادث احتمالی مرتبا میزان دبی خروجی از سدها را افزایش می‌دهیم.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار