اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۵
مدیرکل دامپزشکی خوزستان:
سگ‌های نر باید نگهداری شوند تا زمانی که حیات آن‌ها پایان برسد.
مصطفی کنارکوهی در خصوص خبرهای منتشر شده مبنی بر اینکه عقیم‌سازی و معدوم‌سازی با "گاز" راهکار کاهش سگ‌های ولگرد است، اظهار کرد: طی ابلاغیه‌ای از وزارت کشور در سال 88 که به استانداری‌ها ابلاغ شده است، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد توسط شهرداری‌ها با کمک نیروی انتظامی انجام می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی ناظر بر اجرای این کار است.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های دیگر نیز در این کارگروه عضو هستند که یکی از این دستگاه‌ها دامپزشکی است که در صورت وجود سایت زنده‌گیری، امکانات بهداشتی و درمانی را در خصوص عقیم‌سازی و درمان ارائه می‌دهیم.

کنارکوهی بیان کرد: در خصوص چگونگی ساماندهی سگ‌های ولگرد کمیته‌ای در معاونت اجتماعی استانداری خوزستان تشکیل شد که دستگاه‌های مختلف در آن عضو هستند و راهکارهای این موضوع ارائه می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: در جلسه آخر این کمیته مقرر شد که اطلاعات لازم مطرح شود و دانشکده دامپزشکی بر اساس متون و اقدامات علمی دنیا پیشنهادی ارائه کرد. اداره کل دامپزشکی خوزستان تنها بیان کننده این پیشنهاد بود. دانشکده دامپزشکی پیشنهاد داد که سگ‌های ماده پس از جمع‌آوری، درمان و عقیم‌سازی شوند که این برنامه بلندمدت است.

وی گفت: همچنین سگ‌های نر باید نگهداری شوند تا زمانی که حیات آن‌ها پایان برسد اما سگ‌های نر که پیر یا غیرقابل درمان هستند را بر اساس متون علمی و به روش ترحم‌آمیز، به  حیات آنها پایان می‌دهند. یکی از روش‌های معدوم‌سازی ترحم‌آمیز، استفاده از اتاق گاز یا تزریق دارو است. تاکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است و تنها در حد یک پیشنهاد بوده است. 
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار