شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۹۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۶
شوشان - محمدسعید بهوندی:

خبر کوتاهست؛ "دکتر پوران شریعت رضوی" همسر مرحوم دکتر علی شریعتی امروز جمعه 26 بهمن 1397 در بیمارستان لاله تهران بر اثر سکته مغزی در سن 84 سالگی به دیار باقی شتافت. 

این همسر والامقام بیش از هر چیز یادگار اندیشمند دردآشنایی بود که بخش زیادی از نوجوانان و جوانان همچون من در دهه های چهل و پنجاه هجری شمسی با شوق و ولع بسیار تحت تاثیر افکار و اندیشه های او در حوزه ی دین و فرهنگ بودند. همسری تحصلیکرده، اصیل، فرهیخته و از همه مهمتر شکیبا که بخوبی بار همدردی و همراهی را در قبال مشکلات همسر خویش در سالهای مبارزه و محنت و فشار با دلسوزی و قدرت تمام دوش کشید و موجب خلق آثاری شد که هنوز بعد از سالها آبشخور فکری و دلمشغولی عده ی زیادی از مردم و خصوصاً جوانان این سرزمین است.

کتاب دو جلدی ادبیانه، عمیق و منصفانه ی او با عنوان" طرحی از یک زندگی" نه فقط در دفاع از دکتر علی شریعتی، بلکه به قصد تاباندن نور حقیقت و انصاف به آنهمه فراز و نشیب و اتفاق تلخ و شیرین، خود بدرستی گویای این مطلب است که تا چه اندازه این بانوی علم و صبر و مروّت توانسته است رسالت خویش را در قبال روشنگری نسبت به بخشی از تاریخ معاصر ما ایفا نماید.

تربیت یک تنه ی فرزندانی(احسان، سوسن، سارا، مونا ) تحصیلکرده، اندیشمند و دارای حس مسئولیت در قبال آنچه در حوزه ی دین و فرهنگ و اندیشه می گذرد، خود به تنهایی گواه صادقی است بر بزرگی و شایستگی این بانوی ارزشمند. درگذشت دکتر پوران شریعت رضوی را به فرزندان برومند ایشان و جامعه ی فرهنگ دوست ایران زمین تسلیت عرض می نمایم. روحش شاد و قرین رحمت و مغفرت الهی باد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار